KriB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Legger inn denne posten her, fordi jeg leter etter utenlandske webshoper som er bra og billige. Kanskje du sitter på en gullshop som ingen andre vet om? Legg den inn her, så kan flere få gleden av den. Som "regel" for posting er følgende: Du må ha testet den! Ikke bare si at sjappa ser ut til å være bra. Jeg begynner med den jeg vet om, og som jeg og mange andre har gode erfaringer med: www.play.comSelger dvd-er, spill, cd-er Bra: Mange av prisene ligger slik at prisen kommer under under moms/toll grensa på 200 kr. Pris er inklusive porto, dvs på døra til deg. De deler opp bestillingen hvis du bestiller mange f.eks cd-er slik at du ikke kommer over 200 kr pr pakke Ikke så bra: Siden porto er inkl i hver artikkel kan det bli litt dyrt hvis man bestiller mye? (Ikke erfart) Vet du om flere web-shoper? Legg inn på samme måte som over, bruk gjerne min "presentasjon" som mal. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har mange gode erfaringer med amazon både i england og i USA. De gangene jeg ikke har fått med meg en vare eller en gang da jeg fikk noen bøker sendt med løs rygg fikk jeg resten sendt eller penger tilbake. For amazon.co.uk fant jeg ut dette: Ved å bestille spill som i utgangspunktet er mer enn 200kr,(ca £20) men ikke mye mer går det under 200kr avhengig av kurs. Dette fordi de trekker fra vat(moms i UK) før de sender og en frakt blir ikke brukt til beregning av om en må betalle moms, men en må betalle for det hvis en må betalle det. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 www.pricewatch.com er amerika's svar på hw.no's prisguide. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 www.outpost.com selger internationalt. Simon Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har bestilt varer (cd/bøker) fra Amazon i både USA, Canada og England, og det har alltid fungert knirkefritt. Men vær forsiktig så du ikke kommer over 200kr, jeg har brent meg stygt et par ganger. Mine beste erfaringer har jeg hatt med små plateselskap i utlandet. Her kan du ofte spesifisere at pakkene må ha en salgsverdi under 200kr, slik at de splitter bestillingen. Jeg har også opplevd at de setter prisen på pakka til 200kr, og gjemmer den virkelige kvitteringen i et cd cover:) Jeg har nettop bestilt lærebøker til hele klassen fra amazon.com (21 stk). Hele bestillingen med frakt kom på ca 110 kr pr bok, med en leveringstid på 5-8 dager. I Norge koster boka 250kr. Her er det mye å spare! Bøker er som kjent tollfrie ved import, men jeg er usikker på om jeg må betale moms. Tidligere har jeg bestilt bøker jeg slapp å fortolle, men det kan ha vært flaks for alt jeg vet. Er det noen som vet om bøker kan taes inn både toll og momsfritt? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Så vidt jeg vet, så er toll så og si det samme som at man legger på moms, så siden bøker er momsfrie, så går det bra. Det jeg vet er at alt skriftlig materiale må man ikke betale noe for når det kommer inn i landet. Om det fins en øvre grense her er jeg ikke sikker på, men jeg har bestilt for et par tusen noen ganger og det har gått knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå