ergierwgin Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Hei! Kjøpte eit brukt ASUS Gtx 1060 som eg bytta ut med mitt gamle 670. Eg får skrudd på maskina og alle vifter går, inkludert dei på skjermkortet. Problemet er at det virker som maskina fryser idet hovedkort menyen kjem opp, eg får ikkje gått innpå bios setup eller nokon av dei andre valga i menyen. Maskina fungerer som normalt når eg setter tilbake det gamle skjermkortet. Har oppdatert drivere til skjermkortet. Komponentar: I5 3570k Gigabyte z77-ds3h Gtx 1060 / Gtx 670 Endret 8. april 2021 av ergierwgin Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Har du satt på strømkabler på det nye skjermkortet, hvis du ikke har gjort det så får du nok et slikt problem. Det er tilkobling i bakre hjørne. 1 Lenke til kommentar
ergierwgin Skrevet 6. april 2021 Forfatter Del Skrevet 6. april 2021 Har satt på ein strømkabel ja. Er vel berre 6pin kontakt på 1060 som skal koblast til? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Da høres det rett ut, kan jo være at strømfosyningen er for dårlig dimensjonert når då går litt opp i strømforbruk da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Hvor mange watt er strømforskyningen på? Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 (endret) Ville oppdatert BIOS på det hovedkortet siden hardware er fra rundt overgangen til PCIe gen 3 og ved tidlige BIOS versjoner på den serien var det en del trøbbel med nyere skjermkort. Edit: Ser F11a har "Improve PCI Express x16 slot compatibility" som punkt. Ang. strømforsyning som folk nevner her så har da vitterlig GTX670(170w) høyere TDP enn 1060 (120w) så det burde ikke skape problemer. Endret 7. april 2021 av horrorr 2 Lenke til kommentar
ergierwgin Skrevet 7. april 2021 Forfatter Del Skrevet 7. april 2021 Har 650W strømforsyning så den burde vera innanfor ja. Skal prøve dette med å oppdatere BIOS Lenke til kommentar
SPACEDANCE Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 (endret) 8 minutes ago, ergierwgin said: Har 650W strømforsyning så den burde vera innanfor ja. Skal prøve dette med å oppdatere BIOS Vær oppmerksom på at hovedkort kan brickes under oppdatering av BIOS, spesielt viktig å være forsiktig på eldre/billigere hovedkort hvor dual-bios ikke kan redde deg. Hvis du ikke har gjort det før hadde jeg lest meg litt opp på det. Det går som regel fint, bare vær klar over at skjer det en feil under oppdatering så vil hovedkortet ende i en tilstand som er umulig å fikse. Endret 7. april 2021 av SPACEDANCE 1 Lenke til kommentar
ergierwgin Skrevet 7. april 2021 Forfatter Del Skrevet 7. april 2021 Takk for advarselen, skal lese meg litt opp. Ellers er systemet so gammalt at det kanskje er like at det brickes sånn at eg får ein unnskyldning til å bytte ut heile maskina. Ser BIOS versjonen min er frå 2012. Lenke til kommentar
ergierwgin Skrevet 7. april 2021 Forfatter Del Skrevet 7. april 2021 Å oppdatere BIOS løste problemet. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå