Janders Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg er desperat etter tips om å starte ATX strømforsyning uten hovedkort. Jeg trenger dette i andre forbindelser enn data. Har fått mange tips (kortslutte grønn/svart) etc, men ingen virker. Skal det være "load" når dette gjøres? Om noen kunne tegne eller linke meg til skjema'er ang. dette ville vært fint. - Janders Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kortslutt den grønne ledningen med jord (svart) på hovedkortkontakten. På microplex.no under strømforsyninger har de en grei oversikt over hva de forskjellige ledningene er til og hvordan en psu funker, les litt på den så skjønner du kanskje litt mer Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takker for tips, men det funker ikke. Leste også på Microplex hvor det stod at enkelte strøforsyninger har grå/rød sammemkoblet. Dette virker heller ikke. (Jeg har testet dette uten noen ting koblet til strømforsyningen (Load). Sjekket bare om vifta startet. Det gjorde den ikke. Hører kun et lite "klikk" fra strømforsyningen når grønn/svart kortsluttes) Har noen flere tips? - Janders Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hmm...kanskje litt søkt der her, men har du sjekket at knappen bak på psu står på? trikset med å kortstlutte grønn og svart fungerte nemlig på en psu jeg prøvde på... Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 det er ikkje alltid vifta går rundt. har testa div psu og på nokon starter vifta men på nokon går ho berre litt rundt eller rikker so vidt... Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takk for respons! Har testet dette på strømf. både med og uten bryter. Ingen ting virker. Skal teste nå med belastning for å se hva som skjer. - Janders Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 les og bli klok hvis du ikke allerede har lest den da.. står også at enkelte strømforsyninger må ha belastning på 12 volt'n hvis jg ikke husker feil... Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Starter ikke med belastning. - Janders Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Hva kan jeg belaste 12v med, motstand? Og i så fall, vilke verdier må den ha? Jeg trenger all den effekt jeg kan få ut av Strømfors. Har motorer som kan dra opp mot 40A v/13,8V i tilslaget! Hvis Dere lurer på hva det brukes til, kan Dere se her: Amrc - Janders Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg kunne bruke AT strømforsyning, men trenger 3,3Volt. - Janders Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kan vel bare koble på det du har tilgjengelig i tilfelle, den sender jo ikke 12V ut før den skrur seg på uansett så prøv med en kald katode eller en HD eller no som det ikke er så farlig med.. Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Trenger noe lite og lett som ikke lyser eller bråker over 12V. Har planer om å bygge in Amp meter i strømfors. - Janders Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 apropos, hvordan jumpstarter man en at strømforsyning? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 står i innlegget mitt litt lenger opp... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 om man antar at den funker, skru av lokket, og se etter en ledning som er merket "ps_on" det står på kretskortet, så er ikke vits i å lete på kablene. når du har funnet den, følg den til enden(skal være på atx kontakten) og kortslutt den med en hvilken som helst jordingsledning(les: svart). funker det ikke, så sett på noen drev eller vifter. funker det fortsatt ikke så KAN det være at den er ødelagt. hvis ikke må der være belastning på 3,3 volt linjen. også: hvis ps_on ikke går til atx kontakten, så begynner jeg å lure på hvilken psu du har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå