MultiGamerClub Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Har oppdaget at midtre viften i grafikk kortet mitt lager en veldig ubehagelig rar lyd fra 80% og opp. Kontaktet PNY direkte i håp om å bare bytte viften/hjullageret på den ene viften men de sier hele kortet må nok på RMA å sende ut et nytt et. Burde jeg vente med å sende det tilbake til elkjøp/pny i denne perioden vi er i eller bare håpe det går fort? Er ikke krise akkurat på skjermkortet, men under stress tester og benchmarks merket jeg en rar lyd fra midtre vifte 😕 Kun Cyberpunk/Tarkov av spill som dytter skjermkortet opp i 80-90% bruk, er ikke verdens undergang at jeg bare skrur ned grafikken litt. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Nei, i verste tilfelle kan du miste reklamasjonsretten hvis du venter forlenge. Evt prøve å kjøpe nye vifter på nett og fikse det selv. Endret 6. april 2021 av Ephrus Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. april 2021 Forfatter Del Skrevet 6. april 2021 Ephrus skrev (3 timer siden): Nei, i verste tilfelle kan du miste reklamasjonsretten hvis du venter forlenge. Evt prøve å kjøpe nye vifter på nett og fikse det selv. Kjøpte det i juni/juli midten i 2020 så antar ikke garantien er helt over enda I verste fall ender jeg opp å spille på et R9 270X kort fra 2013 :') Usikker om jeg kan finne vifte-bytte til skjermkortet, et kjapt google søk ga alle merker utenom pny 🙃 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 7. april 2021 Forfatter Del Skrevet 7. april 2021 (endret) Fikk svar fra PNY direkte istedenfor gjennom Elkjøp. Er dette en dårlig ide eller bare lettere for å slippe mellom-leddet? edit: Svaret var å vise invoice pdf av kjøpet antar jeg, et klistremerke med eu logo på kortet i seg selv og min fulle adresse. Da ville RMA prosessen starte, dette er tydeligvis fra PNY i frankrike/france. Endret 7. april 2021 av MultiGamerClub La til en bedre begrunnelse i editen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå