int20h Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Fildeling minker etter press fra RIAA Musikkindustriens søksmål ser tydeligvis ut til å virkning med tanke på fildeling og nedlastig av opphavsrettet musikk. Ifølge en ny undersøkelse har nedlastingen av musikk blitt halvert. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 RIAA har vel også fåt beskjed fra Amerikansk domstol at deres metoder er tvilsomme? Mener at en nettleverandør vant en sak der de slapp å utgi data om hvem brukerne var. RIAA kjemper en død kamp. Det skulle vært fokusert annerledes fra dag en. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 har vel hoppet til andre tjenester og muligheter. I tillegg har jo lovlige tjenester som itunes og napster tatt litt av folket kanskje? jeg har ikke slutta... Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har liten tiltro til denne rapporten, den er og basert på amerikanske forhold og gjenspeiler ikke situasjonen ellers i verden. Har ihvertfall ikke påvirket meg... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Laster ikke ned musikk lenger. Nettradio er mye greiere fant jeg ut. Men det er nå en eller annen sang iblandt som jeg må ha, bare må ha Men kan skjønne at noen ikke laster ned mer. Det kan jo bli dyrt. Personene KÀN jo bli saksøkt. Endret 6. januar 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
z10an Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kazaa og slikt har jeg aldri hatt troen på uansett. Jeg skaffer lett det jeg vil ha uten . Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 data som ikke blir nevnt i "nyheten": 1.A new nationwide phone survey of 1,358 Internet users from November 18-December 14 by the Pew Internet & American Life Project 2.Furthermore, data from comScore Media Metrix, based on the company’s continuously measured consumer panel, show significant declines in the number of people with peer-to-peer file sharing applications running on their computers. (samples hentet for KaZaa, WinMX, BearShare, Grokster) jeg har 2 betenkligheter med å presentere data og ikke ha en kritisk vurdering og mulige feilkilder i analysen / konklusjonen. 1. Underrapportering, pga. søksmål tør ikke folk stå fram at de laster ned, altså frykt + risiko 2. Det er vel liten tvil om at noen som blir kjeppjaget prøver å skjule seg (med mindre man har tro på å vinne mot milliardærene). Alternative tjenester benyttes; f.eks. waste, private DC hubber, ftp og kryptrerte forbindelser. Man går rett og slett i dekning. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er mulig den uorganiserte "kriminaliteten" minsker av dette, men de organiserte miljøene kommer nok til å bli større. Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Men det store spørsmålet er vel om platesalget går opp igjen? Dersom fildelinga har gått ned og platesalget er det same betyr det at folk ikkje skaffar seg ny musikk, og det er vel ikkje det musikkindustrien ønsker? Personleg håpar eg det skjer Lenke til kommentar
culexus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvem bruker Napster da? Får alt en trenger andre plasser, ftp er jo det som er kjekkest. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Ingen stats på edonkey , emule & kloner og Bittorrent klienter her vel. Heller ikke noe på fservere og det som virkelig er intresant, FTP'er. men statistikk er til for å misbrukes:) Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 har riaa til gang til norge lr? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 har riaa til gang til norge lr? RIAA er det samme i USA som TONO er i Norge. Finner de en norsk IP sender de somregel brev til ISP'en. Men lenger kommer de ikke. De eneste som kan kreve å få utlevert hvem som bruker en IP-adresse er politiet, dvs da må RIAA eller hvem det nå er anmelde personen så får politiet se på saken. Dette er en ganske mye tyngre prosess enn i USA og en av grunnene til at vi ikke har slike saker som i USA enda. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 må le litt jeg altså, RIAA saksøker folk for å laste ned fra ymse kilder TONO legger ut sanger til _gratis_ nedlasting Hvem har tatt poenget? Ang. FTP har ikke RIAA noen myndighet (brudd på privat eiendom, de må hacke seg inn osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå