Gå til innhold

Pakke åpnet og innhold stjelt!

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg en etterlengtet pakke fra ATI helt fra Canada. Da jeg åpnet pakken viste det seg at pakken var tom. Dvs at det fantes bare en liten eske hvor skjermkortet skulle hatt ligget i. Jeg la jo så merke til at pakken hadde vært åpnet med kniv. Jeg antar jo da at skjermkortet er blitt stjelt, siden innveinings vekta var på 2 lbs (litt under ett kilo). Nå veier pakken totalt sett 260g. Fraktselskapet var Fedex. Har ringt dem og de har sagt de skal ta kontakt, men ting går treigt.

Noen som har oppleved lignende problemer? Noen tips til hva man kan/bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er derfor du alltid skal sjekke pakkene du får før du signerer for at du har fått det du skal :)

Eh... Jeg har hentet 10-talls pakning fra posten, det første de spør når du sier at du skal hente pakke er "Signer her"...

Aldri noen gang har jeg virkelig fått pakken også signert...

Og jeg kan egentlig ikke tenke meg å først åpne pakken, sjekke tingene, også signere... nei, tror ikke det du...

Gjør du det ?

Lenke til kommentar

På posten her får man ikke pakken før man har signert, vet ikke om dette er lovlig, men det virker jo veldig som det skal være, ellers kunne man jo bare tatt pakken og sprunget, og posten ville fått problemer. Men smart er det nok uansett å sjekke den på posten før man går ut døren, og ta det opp med posten der og da. (Vet egentlig ikke hvor mye det hadde hjulpet deg i denne saken, siden pakken har vært innom flere postvesen)

Lenke til kommentar

Selv om ting skjer, er det ikke dermed sagt at ting skal være slik, står ofte på pakker o.l. at en ikke skal ta imot og signere for pakken før en har sjekket at innholdet er i orden, men hvor ofte skjer det at noen åpner en pakke, tar ut innholdet og sender pakken videre?

Lenke til kommentar

når man henter ting på posten, åpne pakken der og da, rett forran tryne på kisen, sånn at han kan bevitne at pakken ikke inneholder det den skal! enkelt og greit.

FedEx og andre slike pakke selskap trodde jeg skulle være rimelig sikkert, men de kan vel ha utro tjenere som alle andre de oxo...

ansatte som stjeler og spiller frisbee og fotball med pakker...sukk...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
når man henter ting på posten, åpne pakken der og da, rett forran tryne på kisen, sånn at han kan bevitne at pakken ikke inneholder det den skal! enkelt og greit. FedEx og andre slike pakke selskap trodde jeg skulle være rimelig sikkert, men de kan vel ha utro tjenere som alle andre de oxo... ansatte som stjeler og spiller frisbee og fotball med pakker...sukk...
Er forsåvidt 100% korrekt framgansmåte, og syns (uten at jeg egentlig vil legge noen skyld på noen), at du kanskje burde ha merket at noe var feil hvis pakken du fikk veide en fjerdedel av det den skulle veie.

Slutt å stol på posten! Sjekk at alt stemmer før du drar, så slipper man mye stress.

Men det stemmer at man skal signere før man får pakken.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Disse pakkesporingene har jo som oftest vekten ( og kansje volum ) på pakkene, hvis disse hadde blitt sjekket og lagret for hvert "hopp" kunne jo det spores tilbake til en hvis grad.

( Det er selvfølgelig ikke vanskelig og legge en pose mel igjen i pakken etter en har tatt det en har lyst på )

Kansje noen burde starte en trend med kapring av pakker? På samme måten som med bilulykker, noe må gå alvorlig galt før ting blir bedre.

Lenke til kommentar

hei. opplevde en lignende sak for 5 minutt siden

fikk nettopp AOpen H600B kabinettet mitt som jeg bestilte fra Hardware butikken.

Da jeg åpnet eska ser jeg kabinettet mitt ganske herpa ---> sinnsykt kjipt :thumbdown:

Flere bulker er påført kabinettet, og mange fester og lignende er løse og ligger og slenger. Når jeg studerer innpakningen ser jeg raskt at disse bulkene UMULIG kan komme fra røff frakt.

Det virker som kabinettet har blitt brukt --> skrudd å *herjet* med, og så levert tilbake til nettbutikken for så å bli sendt til meg. :mad:

Men jeg kan ikke vite noe helt sikkert.

Jeg skal returnere kabinettet og bytte i et nytt likt, men slike ting som dette irriterer fælt!!(spesielt når man har det litt travelt med å få pc'en i gang igjen)

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...