Gå til innhold

Endelig avgjort: Høyeste­rett ga Google medhold i Java-striden med Oracle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg synes dette er bra. Jeg vil ikke leve i en verden hvor et API i seg selv er beskyttet. 

Hvis Oracle hadde vunnet, ville vel Microsoft ha hatt en veldig sterk sak moe Wine? Og generelt sett alle former for emulatorer ville potensielt sett vært berørt (selv om det der altså handler om et ABI i de fleste tilfeller, men prinsippet blir det samme)

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (40 minutter siden):

Jeg synes dette er bra. Jeg vil ikke leve i en verden hvor et API i seg selv er beskyttet. 

Hvis Oracle hadde vunnet, ville vel Microsoft ha hatt en veldig sterk sak moe Wine? Og generelt sett alle former for emulatorer ville potensielt sett vært berørt (selv om det der altså handler om et ABI i de fleste tilfeller, men prinsippet blir det samme)

Akkurat hos Wine er det vel ikke så mye å hente, men ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Just now, quantum said:

Akkurat hos Wine er det vel ikke så mye å hente, men ja.

Tja, kunne fjernet det som en konkurrent. Ville ikke kunne kreve inn penger, men ville gjort at ting som Proton for Steam ble umulig, samme med Crossover Office og disse greiene. 

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (1 minutt siden):

Tja, kunne fjernet det som en konkurrent. Ville ikke kunne kreve inn penger, men ville gjort at ting som Proton for Steam ble umulig, samme med Crossover Office og disse greiene. 

Absolutt en lang liste over mulige uønskede konsekvenser av en motsatt avgjørelse, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at det faktisk endte med en fornuftig avgjørelse.

Og ufattelig at det krevde så lang tid og så mange milliarder i advokathonorarer. Hadde dette vært et annet firma enn google ville de sluppet opp for penger og Oracle gått av med seieren, med enorme negative konsekvenser for ettertiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Herr Akkar skrev (På 6.4.2021 den 21.59):

Utrolig at det faktisk endte med en fornuftig avgjørelse.

Og ufattelig at det krevde så lang tid og så mange milliarder i advokathonorarer. Hadde dette vært et annet firma enn google ville de sluppet opp for penger og Oracle gått av med seieren, med enorme negative konsekvenser for ettertiden.

Advokater og begravelsesbyråer ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...