Hveding Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Hei! Jeg har 3 forskjellige ram brikker av forskjellige merker og størrelser, men er ddr3 alle sammen så skal i teorien gå helt fint. En stk er 4 gb og to er 2 gb, totalt 8gb. Spørsmål: Må jeg ha de tre forskjellige ram brikkene i noen spesifikk rekkefølge på ram slotsa på hovedkortet, eller setter jeg bare de inn på de 3 første nærmest CPU? Lest litt om det, å at første brikke skal i første slot mot CPU, så skal de to siste hvis man har tre totalt, i de to siste slotsa, slik at slot nr2 blir ledig. Leste dette kjapt så er ikke sikker på om jeg forsto det rett. Vil også hastigheten på brikken med lavest hastighet tvinge de to andre brikkene ned på samme hastighet for å fungere ilag? Nå er ram brikkene jeg har alle på 1600 MHz, men jeg spør av nyskjerrighet. Mvh En som ikke skjønner seg på ram og deres virkemåte Endret 6. april 2021 av Hveding Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Det er bare å prøve det ut. Kanskje får du trøbbel kanskje ikke. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Det burde gå fint. Men sett de i riktig rekkefølge i henhold til RAM-kanalene for best sjanse. Etter fysisk plassering på hovedkortet: [CPU] -> 4 GB brikke -> 2 GB brikke -> [TOM] -> 2 GB brikke Det går sikkert med 2 GB -> 4 GB -> 2 GB -> [TOM], slik du foreslo (RAM-kanaler er overraskende fleksible i moderne PC-er), men jeg personlig ville prøvd med kanalene motsatt først. Endret 6. april 2021 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå