LMH1 Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 https://m210.duke4.net/index.php/downloads/download/8-java/53-buildgdx Noen som har satt seg inn i denne? som har peiling hvordan man kan utvikle spill basert på teknologien? Hva slags program trenger man for map fil? er det maks 256 farger\640x480 oppløsning som er mulig? Så skal man ha bedre bildekvalitet får man ikke det med java emulator? Openjdk platform virker tar 14% ytelse av ryzen 7 1700 @ 3.75 ghz ganske mye? er java håpløs til spill utvikling? Eller kan man få like bra detaljer på spill? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 8 minutes ago, LMH1 said: https://m210.duke4.net/index.php/downloads/download/8-java/53-buildgdx Noen som har satt seg inn i denne? som har peiling hvordan man kan utvikle spill basert på teknologien? Hva slags program trenger man for map fil? er det maks 256 farger\640x480 oppløsning som er mulig? Så skal man ha bedre bildekvalitet får man ikke det med java emulator? Openjdk platform virker tar 14% ytelse av ryzen 7 1700 @ 3.75 ghz ganske mye? er java håpløs til spill utvikling? Eller kan man få like bra detaljer på spill? Hvor mange setninger har du lest om det? 1 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. april 2021 Forfatter Del Skrevet 5. april 2021 (endret) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Build_(game_engine) Men sier lite for nybegynnere. Rart at savegames ikke virker ved oppdatering og at ikke Dynamic Super Resolution funger?https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dsr/technology/ https://docs.microsoft.com/en-us/azure/active-directory/develop/quickstart-v2-windows-desktop eller er det håpløst å lage oppdateringer til et så gammelt spill får ikke lagt til så mye? Endret 5. april 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Grunnen til mitt tidligere spørsmål er at du spør i alle retninger om vidt forskjellige ting og jeg blir usikker på hvor seriøst det egentlig er. Men kort angående utvikling, libGDX, Java, OpenJDK og ytelse: libGDX er et rammeverk for å lage spill for mange ulike platformer. Grafikken er det mest krævende i de fleste spill men da dette i stor grad vil bli aksellerert av hardwaren, har det liten betydning om spill-logikken kjører under Java eller et annet JVM-språk for den saks skyld. Kan ikke minnes den satte nogen begrensninger av oppløsning og antall farger utover hva ens hardware faktisk støtter. Jeg sitter heller ikke igjen med følelsen av at du faktisk kan programmere, men jeg kan selvfølgelig ha misforstått. Er det egentlig modding av eksisterende spill du er ute etter siden du begynner å prate om maps og savegames? Jeg har ikke fantasi nok til å skjønne hva du egentlig spør om med hensyn til den siste lenken til noe azure og graph api greier.. 1 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. april 2021 Forfatter Del Skrevet 6. april 2021 Sitat Er det egentlig modding av eksisterende spill du er ute etter siden du begynner å prate om maps og savegames? Lage online funksjonalitet, lagre i skyen, forbedre bildekvaliteten? Samt å gjøre en del endringer, for vile vært morsomt å ha kommet lengere, for mye er vel laget i python eller java som er kompatibel med fleste operativsystem, men siden programmet er windows 10 mistenker jeg det må være flere språk. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 3 minutes ago, LMH1 said: Lage online funksjonalitet, lagre i skyen, forbedre bildekvaliteten? Samt å gjøre en del endringer, for vile vært morsomt å ha kommet lengere, for mye er vel laget i python eller java som er kompatibel med fleste operativsystem, men siden programmet er windows 10 mistenker jeg det må være flere språk. libGDX er et modent rammeverk, mye brukt og med et aktivt community. Hvis jeg skulle lære å lage spill, hadde jeg startet der og heller bli godt kjent med det før du evt går igang med BuildGDX eller annet; litt som at du ikke begynner å sette opp taket til et hus før du får lagt fundamentet og forstår ting som bæreevne osv... Unity kan også være et godt alternativ, men jeg vil nok likevel foreslå å starte med libGDX for å få på plass basis-kunnskapen. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå