Stonescream Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Maskiner med Dual CPU brukes til mye mer en kun servere. Det finnes f.eks. et stort profesjonelt marked for kraftige workstations innen reklamebransjen. Jeg savner testing med reele programmer som b.l.a photoshop isteden for benchmark programmer som ikke sier meg en døyt om hvordan et system vil oppleveles i daglig bruk. I reklamebransjen er det mange som daglig sitter å lager 50x70 cm plakater (dvs bildefiler på ca 150 MB pr. layer i photoshop), og da blir faktisk CPU/DISK ytelse en faktor som er viktig for produktiviteten. En maskin til 50'000,- kan lett forsvares hvis den kan øke antall produserte originaler (enheter). Jeg savner en test som bruker et bestemt bilde på 150 MB som skal gjennomgå diverse tester i photoshop. hvis dette bildet kan ligge tilgjengelig for nedlasting med en beskrivelse på hvordan PS testen skal kjøres, så vil vi få et reelt målbart sammenligningsgrunnlag. Dette sa 356 speedster i en post ang opteron 248, men forsvant liksom. Jeg må si jeg er enig. At hardware.no lager seg sine egne tester med lignende operasjoner. En vil da få en mer "folkelig" test. Kan evt. komme som et tillegg til noen av programmene som blir brukt i dag. Feks. en mulighet er å få testet samme maskin med en harddisk med 2mb 8mb og så feks. samme operasjon med en raptor eller scsi disk. Resultatene blir arrangert i en tabell med ytelsen lagt slik at den går prosentvis nedover med raskeste disk øverst og så nedover. Feks. raptor=5% tregere en en blabla scsi disk. Samme kan vel gjøres med skjermkort, men der har vel tomshardware en god nok tabell for de fleste? noen som er enige? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Da er det vel bare å ta stoppeklokka og sette igang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå