Henke82 Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Det har begynt å dryppe litt fra overgangen mellom krana og røret til vaskemaskinen. Jeg tenkte å kjøpe nytt rør tilsvarende det vi har nå (se bilde), men klarer ikke å finne noen med "klumpen" under det blå festet (beklager total mangel på faguttrykk). Er det noen som kan fortelle meg hvilken funksjon denne "klumpen" har og hva den eventuelt kalles? Kan jeg like godt kjøpe et vanlig rør uten denne? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Er vell en tilbakeslagsventil. Altså vannet kan bare strømme i en retning. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Vurdert rørleggerteip ? Disse stopper greit små lekkasjer om de brukes rett. 1 Lenke til kommentar
Henke82 Skrevet 4. april 2021 Forfatter Del Skrevet 4. april 2021 Det har jeg ikke vurdert - prøver gjerne det. Takk for tips! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 1 hour ago, vidor said: Vurdert rørleggerteip ? Disse stopper greit små lekkasjer om de brukes rett. Kommer jo helt an på om lekkasjen er i gjengene eller om det er en pakning eller o-ring som lekker. Eller om det er sprekk i plasten. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Salvesen. skrev (1 time siden): Er vell en tilbakeslagsventil. Altså vannet kan bare strømme i en retning. Nei, dette er en AQUA-CONTROL-fylleslange. Henke82 skrev (1 time siden): Det har begynt å dryppe litt fra overgangen mellom krana og røret til vaskemaskinen. Jeg tenkte å kjøpe nytt rør tilsvarende det vi har nå (se bilde), men klarer ikke å finne noen med "klumpen" under det blå festet (beklager total mangel på faguttrykk). Er det noen som kan fortelle meg hvilken funksjon denne "klumpen" har og hva den eventuelt kalles? Kan jeg like godt kjøpe et vanlig rør uten denne? Dette er kanskje en Electrolux eller AEG vaskemaskin? Dette er en fylleslange med lekkasjesikring med en ekstra ytre slange, som vil stenge vannet hvis det blir innvendig lekkasje i slangen. Ville forsøkt å bytte pakning først. Dette er en relativt ny kran og sansynligvis ikke så gammel slange. Før å skru av må den gule tappen dyttes inn. Husk å skru av vannet først. Det går helt greit å bytte til en vanlig fylleslange hvis du vil bytte slangen, men mister lekkasjesikringen. Du kan eventuelt kjøpe ny tilsvarende her: https://shop.electrolux.no/klesvask/vaskemaskiner/slanger/slang-tillopps-aqua-control-s/p/140020904052 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå