Kaareir Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei, Har prøvd å lete litt etter svar på dette i forumet, men har ikke funnet svaret så jeg håper jeg kan få hjelp nå. Jeg har kjøpt en CD med "The Refreshments" (Label=Bonnier ... tror det er EMI som står bak .. husker ikke i farten). Denne er det kopisperre på og jeg får ikke spilt den på min PC. Kan jeg gjøre noe for å spille den på PC'en? Evt. kopiere den til en "vanlig" cd som jeg kan bruke overalt? Tips og råd mottas med takk Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 da ville jeg levert tilbake. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 ta en titt http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4644 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4644 om du føler for det. Lenke til kommentar
Kaareir Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Er på en måte enig med det resonnementet, men er en knallbra CD, og ønsker å ha musikken! Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 skulle vært stillig å prøve å ta rotta på den sperra. men det er alt gjort før meg.. du kan prøve å finne ett program som heter alcohol 120% eller en oppdatert versjon av detect ett lite program som tester plata for cd sperrer. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Lag et image av cd'en med CloneCD og mount imaget med DaemonTools. Så kan du rippe cd'en til mp3. Pleier å fungere. Endret 6. januar 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Prøv Exact Audio Copy !! Kopierte en EMI CD i går Programmet bruker LAME MP3 codec. Last ned LAME først og henvis til Lame.exe når veiviseren til EAC kjører første gang. lqpl Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Programmet bruker LAME MP3 codec. Last ned LAME først og henvis til Lame.exe når veiviseren til EAC kjører første gang. Kan noen forklare en njuub hva som menes med "last ned LAME først"..? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kom så langt, men så var det rippingen da. Noen som har forslag? EAC finner sporene, men vil ikke rippe de. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvis du følger punktene her skal det gå greit; http://www.cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm Under "action"-menyen velger du "detect TOC manually". Rip deretter til Wav eller MP3. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Kom så langt, men så var det rippingen da. Noen som har forslag? EAC finner sporene, men vil ikke rippe de. har du prøvd metoden min ? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) CloneCD metoden burde fungere, brukte selv Nero til å kopiere en kopisperret CD ( samlecd til bruk i naboen's 50-års dag for de som lurte :-). For så å mounte med Nero ImageDrive og rippe på vanlig måte i EAC. Endret 7. januar 2004 av Micromus Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 EAC er glimrende og tar alle kopibeskyttelser jeg har vært borti. I tillegg bruker den Lame som jeg foretrekker og har gode muligheter til å autogenerere ID3 og filnavn slik jeg vil ha dem. Imidlertid bør man være oppmerksom på at det kan variere fra cd-spiller til cd-spiller hvor bra den kan knekke kopibeskyttelsene. Personlig har jeg god erfaring med min Plextor PX40TS (still going strong) og Plextor PX1610A (burde vel byttes snart, men jeg har dvd brenner så..) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Mitt tips er og levere cd'n tilbake og laste musikken ned fra internett. Når det er slik dei vil ha det så er det greit for dei. Musikk kan dei ikkje klare få bukt med... Musikk kan jo kopieres / digitaliseres analogt, med bra utstyr og kabler så får man ikkje spessielt kvalitetstap i musikken. Stå på! last ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå