Gå til innhold

Kopisperre på CD

Anbefalte innlegg

Hei,

Har prøvd å lete litt etter svar på dette i forumet, men har ikke funnet svaret så jeg håper jeg kan få hjelp nå.

Jeg har kjøpt en CD med "The Refreshments" (Label=Bonnier ... tror det er EMI som står bak .. husker ikke i farten). Denne er det kopisperre på og jeg får ikke spilt den på min PC.

Kan jeg gjøre noe for å spille den på PC'en? Evt. kopiere den til en "vanlig" cd som jeg kan bruke overalt?

Tips og råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CloneCD metoden burde fungere, brukte selv Nero til å kopiere en kopisperret CD ( samlecd til bruk i naboen's 50-års dag for de som lurte :-). For så å mounte med Nero ImageDrive og rippe på vanlig måte i EAC.

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

EAC er glimrende og tar alle kopibeskyttelser jeg har vært borti. I tillegg bruker den Lame som jeg foretrekker og har gode muligheter til å autogenerere ID3 og filnavn slik jeg vil ha dem.

Imidlertid bør man være oppmerksom på at det kan variere fra cd-spiller til cd-spiller hvor bra den kan knekke kopibeskyttelsene. Personlig har jeg god erfaring med min Plextor PX40TS (still going strong) og Plextor PX1610A (burde vel byttes snart, men jeg har dvd brenner så..)

Lenke til kommentar

Mitt tips er og levere cd'n tilbake og laste musikken ned fra internett. Når det er slik dei vil ha det så er det greit for dei.

Musikk kan dei ikkje klare få bukt med... Musikk kan jo kopieres / digitaliseres analogt, med bra utstyr og kabler så får man ikkje spessielt kvalitetstap i musikken.

Stå på! last ned!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...