Gå til innhold

Hvordan oppgradere firmware`n på 3210

Anbefalte innlegg

Hvordan i huleste kan jeg oppdatere firmwaren på telefonen min?

Jeg har datakabel, men finner ikke program på internett.

Jeg har antakeligvis søkt etter oppgradering i 10timer eller noe sånnt. Finnes det ikke?

Jeg betaler ikke 200kr for å få det gjort oss forhandler, fordi det må jo gå ant å gjøre det selv.

Jeg har versjon 5.10 og skulle gjerne hatt versjon 5.31 eller 5.36.

http://www.2rd.now.nu

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Leter etter det samme, jeg og.

Hvis du finner det, kunne du sendt meg en privat melding?

Regner med at du vil oppgradere for å få aktivert de to ekstra spillene som finnes i de nye versjonene. Det er også planen min.

Et annet tips, installer vibrator. Alltid gøy. Finnes på http://www.hammar.no/

Lenke til kommentar

Flash kabel kobles i LPT porten og brukes til å oppgradere firmware, endre på softwaren, (tekst/bilder i menyene o.l) i mobilen og slikt.

Vanlig datatakabel kan kun brukes til å kopiere bilder, logoer, ringelyder, åpne operatør låser og endre imei.

Det skal går greit å oppgradere en 3210, men hvorfor?

Hvis SW versjonen du har har bugs kan du kontakte forhandleren/nokia eller noe, og få oppgradert den gratis (du er nødt å bevise buggen). hvis den ikke har bugs koster det penger.

hvis det er de to extra spillene og vibrator du vil ha, går det greit med en vanlig datakabel, og et lite program.

BTW, Det er litt mer tricky å flashe 3210'er, fordi EEPROM'en er på en seperat brikke...

Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til noen bugs, nei... men det er spillene som hadde vært litt gøy. :smile:

Og disse finnes kun i v5.31 eller høyere. cinet-power og jeg har kun 5.10...

Spillene kan aktiveres med kun datakabel og egnet program, men da må altså riktig firmware-versjon være tilstede...

Vibrator er forøvrig uavhengig av versjonen. (Hint-hint cinet-power).

Lenke til kommentar

ok. men hvis du ikke har flasher kabel, så ville jeg heller kjøpt en ny mobil isteden... kabel koster halvparten av en 3310 omtrent...

spillene er visst helt elendig uansett...

Men du an jo alltids prøve å gå til en sjappe og spør om de kan oppgradere gratis...

Lenke til kommentar

programmet du trenger er "rolis 4.77".

og dessuten trenger du en FULL flash av den versjonen du vil ha. det kan du enten finne på nettet (litt vanskelig), eller kopiere fra en annen telefon hvis du får tak i.

når du har den FULLE flashen av den versjonen du vil ha (filen skal ta 2MB), flasher du hele den nye versjonen opp på "den gamle" telefonen, og calculerer FAID, og skifter IMEI. (den vil få samme IMEI som den andre, derfor må du skifte IMEI til det den egentlig hadde)

|-----------------------------|

| http://www.nokiaflashing.tk |

|-----------------------------|

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-06-12 17:35 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...