Gå til innhold

Far sendt i fengsel for å kalle datteren sin for jente etter kjønnsskifte

Anbefalte innlegg

Budeia skrev (På 3.4.2021 den 21.02):

Det ble laget et tillegg til Canadas menneskerettigheter, "Bill C-16". Og dette kan kriminalisere dem som bruker personlige pronomen "feil" om noen som hevder å ha skiftet kjønn. 

https://www.cbc.ca/cbcdocspov/features/canadas-gender-identity-rights-bill-c-16-explained

Å?

"In the Criminal Code, which does not reference pronouns, Cossman says misusing pronouns alone would not constitute a criminal act."

I din egen link står det tilsynelatende noe annet enn det du påstår.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss vera direkte: Halvparten av kva faren gjorde ville gjort barnevernet veldig skeptiske til dine ferdigheter som forelder. Rasshølet av ein far har her misbrukt barnet sitt i ein lengre periode. Ein rettsal har sagt at mens rettsaken pågår skal han holde kjeft. Han klarer ikkje holde kjeft. Han blir arrestert.

Dette trengte ikkje ha noko med at barnet er transgender i det heila tatt. 

Eg skulle virkelig ynskje at dette forumet tok bigotry alvorlig og berre fjernet kommentarene tvert ut, men det er sjeldent eg ser det gjort. Ein betraktelig mengde av denne tråden er direkte transfobi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Ein betraktelig mengde av denne tråden er direkte transfobi.

Transfobi finnes ikke. Det som finnes er to kjønn og de som påstår at de er et annet kjønn enn det de er født meg, det naturen har gitt dem. Om du som mann tar på deg en parykk og påstår at du er en kvinne, så er du fortsatt en mann, uansett hva du føler og hva du forlanger alle andre skal kalle deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 4/9/2021 at 4:13 PM, debattklovn said:

Eksperimentelle cocktails med hormoner og hormonblokkere til barn? Skammelig. PK vil ingen ende ta. 
Late som at det er behandling for en tilstand. Men samtidig er det ikke noe galt med tilstanden i seg selv, vil de ha deg til å tro. 

Gir det mening å gi behandling for en tilstand som det er ingenting galt med? Hmmm.. La oss tenke litt. 
Får du kreftmedisin på sykehuset etter at de verifiserte at du ikke har kreft? 

Hvorfor er det skammelig?

Lenke til kommentar
4 hours ago, Budeia said:

Tja, det sies at det skal være en ungdomskilde et sted. 

De som uttaler seg i strid med LGBT, har blitt som de nye nazistene. https://www.tv2.no/sport/13928194/ Står her at treneren ble "løst fra kontrakten", ikke at han ble sparket som trener som ville vært mer korrekt. Dette etter et intervju med avisen Magyar Nemzet som ble oversatt fra ungarsk for klubben Hertha Berlin. Skal du være fotballtrener, kan du ikke uttale deg kritisk om homofilt ekteskap. Selv ikke på ungarsk. 

Hvorfor skal en fotballtrener uttale seg negativt om homofile ekteskap? Hvilke ekteskap kan fotballtrenere uttale seg negativt om? For eksempel ekteskap mellom mennesker med ulik hudfarge/etnisitet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, FrihetensRegn said:

Transfobi finnes ikke. Det som finnes er to kjønn og de som påstår at de er et annet kjønn enn det de er født meg, det naturen har gitt dem. Om du som mann tar på deg en parykk og påstår at du er en kvinne, så er du fortsatt en mann, uansett hva du føler og hva du forlanger alle andre skal kalle deg.

Hvordan vet du hva som er skadelig for andre og ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 3.4.2021 den 20.02):

Slike kilder stinker til en sak umiddelbart. Ta gjerne lærdom fra denne saken og vær ekstra kynisk når et narrativ kun eksisterer på fringe media og Facebook-grupper.

Hva gjør man når vanlig media ikke tørr å stille litt kritiske spørsmål til dette "jeg krever at du kaller meg hen, zen osv" greiene? Og alle de som gjør det er "alt-right".

• Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 9.4.2021 den 15.55):

Det er ikke mulig å skifte kjønn. Like lite som man kan skifte alder og plutselig bli 10 år yngre. 

Nettopp! Man har rett til sin egen mening, men ikke rett til sine egne fakta. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 minutt siden):

Jordan Peterson er ikke alt-right.

Sikker? :)

"Eivind Trædal fra Miljøpartiet De Grønne har trukket paralleller mellom Jordans tankegods og Anders Behring Breiviks"

Jordan får venstresiden til å se blått - adressa.no (midtnorskdebatt.no)

For ordens skyld: jeg er selvsagt ikke enig med Trædal i dette. Men han er neppe den eneste fra venstresiden som mener at Jordan er "alt right" eller "ekstrem". 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Overrasket over hvor overdrevent negative folk er, og hvordan en sak som denne kan utnyttes til agenda. Har ikke folk hørt om fake news? Hvorfor godta historier som dette ukritisk fra internett? Fordi det passer med sine egne meninger? Prøv å tenke mer kritisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Ka9nen said:

"Eivind Trædal fra Miljøpartiet De Grønne har trukket paralleller mellom Jordans tankegods og Anders Behring Breiviks"

For ordens skyld: jeg er selvsagt ikke enig med Trædal i dette. Men han er neppe den eneste fra venstresiden som mener at Jordan er "alt right" eller "ekstrem". 

Det er jo helt idiotisk, det kan nok de fleste se uavhengig av politisk tilhørighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (8 timer siden):

Har du lest artikkelen? Dette høres ut som ideologisk dissonans for min del. Egentlig så drypper det ideologisk dissonanse av hele artikkelen, han ønsker å finne feil og den eneste likheten mellom ABB og JBP han finner er kulturell marxisme. Alt right er identitets politikk, JBP er motstader av identitets politikk.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Abigor said:

Hvorfor er det skammelig?

Det er barnemishandling. Du lar ikke et barn få alkohol, røyk eller tatovere seg. Du lar ikke barnet få kjøre bil, og du overlater ikke våpen til barnet. 

Men du propper dette barnet, som du selv påstår ikke er noe galt med,  fullt av livsendrende hormoner og hormonblokkere og andre kjemikalier. Det er en behandling som verken er rasjonell, legitim, moralsk og har heller ikke dokumentert virkning. Og det ødelegger barns liv. 

Endret av debattklovn
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Abigor said:

Jordan Peterson er ikke alt-right.

Nja, eg minnes om korleis Jordan Peterson tidligere prata ein del om Nazistene med veldig villedende, falske påstander om kva dei konkret gjorde. Det var jo randen av holocaust denial slik han prata om emnet i den tid. Så om ikkje anna har han vore veldig attraktiv for alt-right.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (10 timer siden):

Hva gjør man når vanlig media ikke tørr å stille litt kritiske spørsmål til dette "jeg krever at du kaller meg hen, zen osv" greiene? Og alle de som gjør det er "alt-right".

Man graver ikke opp bullshit slik som dette i hvert fall. Men når var det nødvendig med mediedekning for å kunne utgjøre en formening om ting?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Videre er det jo ikkje å stikke under stolen at Jordan Peterson berre var eit transfobiskt rasshøl. Han dro mykje medie-oppmerksomhet til Bill C-16, med mange ville påstander om kva det ville bety.

Veil null av dem var sanne, akkurat som drittsekken i originale diskusjonen her var eit rasshøl som brøyt med rettsalens ordre, ikkje nokon andre lover. Det er heilt normalt at dommere legger inn slike injunctions eller ordre, og at man blir fengslet for å openbart og skamløst bryte dei ordrene er heilt normalt.

Dette er ein god oppsummering frå wikipedia om kva den faktiske lovendringen var:

The law amends the Criminal Code by adding "gender identity or expression" to the definition of "identifiable group" in section 318 of the Code.[9][10] Section 318 makes it a criminal offence to advocate or promote genocide against members of an identifiable group, which now includes gender identity or gender expression. Since the definition of "identifiable group" is also used in section 319 of the Code, the amendment also makes it a criminal offence to incite or promote hatred because of gender identity or gender expression.[11]

The law also adds "gender identity or expression" to section 718.2 of the Criminal Code.[12] This section is part of the sentencing provisions and makes gender identity and gender expression an aggravating factor in sentencing, leading to increased sentences for individuals who commit crimes motivated by bias, prejudice or hate based on gender identity or expression.

Re: dei som meinte transfobi ikkje eksisterer er det jo per definisjon feil, deriblant som nemnt ovenfor. I USA har dei derimot kommet fram til at ein slik lovendring er redundant, sida det rett og slett er diskriminasjon pga kjønn, som allereie var dekket.

Uansett, lovendringen gjorde det i praksis berre ulovlig å diskriminere mot transgender, osv. Det var ikkje lagd nokon spesielle regler for dei, dei er berre ein av gruppene no som fall inn under beskyttede grupper. That's it. That's the whole package.

Akkurat som nokon ikkje faktiskt blir fengslet ene og aleine for å bruke "n- ordet" i USA vil ingen bli fengslet ene og aleine for å ha brukt feil kjønn, namn, osv mot ein transgender person. Du er berre eit rasshøl om du gjer det bevisst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Ka9nen said:

Nettopp! Man har rett til sin egen mening, men ikke rett til sine egne fakta. 

Heilt enig. Men kvifor virker det som om du synser at dine meininger er fakta?

10 hours ago, Ka9nen said:

Ah, stemmer. Fordi du ytrer transfobiske ting.

Først av alt er du ute og sykler med feil begrep. Transgender er først og fremst ynskje om å endre kjønn til det motsatte, ikkje "hen, zen". For det andre er det du faktiskt prøver å beskrive non-binary, som er relatert, men om du ikkje klarer synse forskjellen mellom gruppene trur eg ikkje du har fakta på bordet ass.

Eg har mistanke om at det er ein lang rekke grunner til at nokon blir kalla "alt-right," og at dette berre ville vore ein av mange spikre i den kista.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...