fuzion Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei! Vurderer å kjøpe meg en bærbar, og synes HP ze5530 så veldig fin ut. Noen invendinger? Kom gjerne med ordeler og ulemper. Til opplysning er jeg student og skal bruke maskinen til litt programmering, skriving, grafisk design, divx og kanskje noen spill. Hjelp! Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Noen som gidder å hjelpe meg eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det er veldig fint om du gir oss link. For min del synes jeg det er vanskelig å holde styr på alle HP modellene. Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) link eller specs hadde hjulpet ja. om det er en billig celeron 2ghz modell; hold deg langt unna, har veldig dårlige erfaringer med en slik en, men husker ikke modell #et. Endret 28. januar 2004 av darkfish Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Specs: (sorry) Som jeg allerede har nevnt, så jeg på denne HP ze5530 og spørsmålet var vel egentlig om denne kunne anbefales... Hvis dere har noen forslag så bør disse ligge innenfor en prisramme på ca 14 000 kr. Takk Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Ulempene med den maskina du foreslår er størrelse/vekt/støy og prosessor for stasjonære maskiner. I tillegg har skjermen en oppløsning på 1024x768, noe som er lite på en 15". Hadde nok vurdert f.eks Green C1400. Denne koster like mye, men leveres uten OS. Prosessoren er noe tregere, men ikke mye. Fordelene med denne er batterikapasitet, størrelse/vekt, høyere oppløsning på skjerm og mindre støy, selv om dette ikke er den mest støysvake på markedet heller. Knut Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Specs: (sorry) Som jeg allerede har nevnt, så jeg på denne HP ze5530 og spørsmålet var vel egentlig om denne kunne anbefales... Hvis dere har noen forslag så bør disse ligge innenfor en prisramme på ca 14 000 kr. Takk CL50 ligger jo rett over 14000, og den har mye bedre specs en den du nevte først. Blanda annet sxga+ skjerm med 1400x1050 oppløsing, nydelig og jobbe med grafikk osv på. www.whitebox.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Specs: (sorry) Som jeg allerede har nevnt, så jeg på denne HP ze5530 og spørsmålet var vel egentlig om denne kunne anbefales... Hvis dere har noen forslag så bør disse ligge innenfor en prisramme på ca 14 000 kr. Takk Nei huff. Den hadde jeg ikke gått for. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 hvor mye har du tenkt og gi for an da? Jeg sitter på en bærbar som ble kjøpt på http://www.it24.no Specs intel 2,6 (skulle hatt 2,4 men fikk 2,6 istede) 512mb ram radeon 9600 60gb hd (skulle ha 40 men fikk 60 istede) kosta bare 12000 Lenke til kommentar
max- Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hva med en iBook? Har nettop fåt en helt ny prosessor! Hoppa fra G3 til G4. http://www.apple.com/no/ibook/ MAX Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Å huff!! Alt som kommer fra apple er utelukket.. Fikk flere bra eksempler her Takk folkens, og sorry for at jeg bounca tråden men det var visst nødvendig Lenke til kommentar
martinn Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Styr unna hp!!!!!!!!!!!!! Du veit ikke hva bråk er før du har hørt en slik desktop bærbar fyre opp, det er ikke et godt tegn når bærbaren inneholder 4-5 vifter. Er reine luftputebåten! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hva er så gærnt med HP? Kan da ikke være så dårlig. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Styr unna hp!!!!!!!!!!!!!Du veit ikke hva bråk er før du har hørt en slik desktop bærbar fyre opp, det er ikke et godt tegn når bærbaren inneholder 4-5 vifter. Er reine luftputebåten! Hehe Skjønner ikke vitsen med desktop prossessor og det mest effektkrevende skjermkortet som finnes i bærbar. For meg er bærbar pc synonymt med: lav vekt, solid chassis, lite støy og varme og dermed lang batterilevetid. Aopen, FS, Dell og endel andre merker blir man jo nervøs av bare å ha på fanget. De er jo så usolide og plastic fantastic som det går an. Hele poenget med en bærbar pc er vel at man skal ha den med på farten og da må den tåle litt. Mistenker at endel kjøper bærbar selvom den kun blir stående på pulten, en stasjonær gir jo mye mer ytelse for pengene da. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Xpert: hva ville du anbefale da, om man har et maksbudsjett på 14 000, og ønsker seg både bra skjermkort og oppløsning, 60 gig, pentium M, 512mhz, vekt under 3kg, og mulighet for å frakte den tilogfra skole hver dag? Jeg har vurdert Tundra 1557 jeg da, men du mener den har alt for dårlig kvalitet når det gjelder hvor solid "innpakning" den har? Andre forslag? Skal jeg ha en Zepto eksempel med de samme spesifikasjonene så må jeg 3000,- opp, og det har jeg ikke råd til... Lenke til kommentar
xpert Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Man kan ikke få i pose og sekk. Etter min mening må man opp i 20.000,- for å få en bærbar som "tåler steken". I den prisklassen har man HP Compaq NC8000, FS Lifebook og Acer Travelmate 803/804. Jeg ville heller tatt en Travelmate 290 enn Tundra 1557 hvis jeg hadde budsjett på 14.000,- og bruken var til og fra skole og slikt. Men sålenge man må ha gromt skjermkort og stor disk så er "billigmerkene" de rimeligste. Jeg sier ikke at det er noe galt med Tundra 1557 for jeg har vurdert den selv. Men jeg venter heller og kjøper en HP Compaq NC8000 eller en TM803/804. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå