Redaksjonen. Skrevet 2. april 2021 Del Skrevet 2. april 2021 Mercedes EQS kommer med to batteristørrelser Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Det er CATL som står for batteriene. Det er på tide at Europa får et batteriselskap som kan gjøre kontinentet mindre avhengig av østasiatiske giganter for batteriproduksjon. CATL, LG, Samsung og Panasonic er de største produsentene. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 (endret) 515 Nm er nok ikke dreiemomentet på hjulene, det må multipliseres med girutvekslingen. Hvis vi antar at den er ca. 10, så er det rundt 5000 Nm. Med 0.4m hjulradie gir det en skyvkraft på ca 12.5 kN. Det skulle gi 2.5 tonn en akselerasjon på ca 0.5g. Som i beste fall gir 0-100 på 5.5s (hvis den holder momentet helt opp til 100 km/t). Endret 3. april 2021 av J-Å 2 Lenke til kommentar
OPV Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Hvis man lurer på hva en S-klasse bil koster, er man ikke i målgruppen. Fossilutgavene koster rundt 2 mill. Hvis man ikke har valgt «alt» av utstyr, er bilen vanskelig å selge senere. Disse bilene er for folk som kjører mye og ønsker seg det beste. De faller vanligvis ganske mye i pris etter et par år. En veldig flott bil. Fint at de faktisk gjør fronten mer anonym er fossil-utgaven, i motsetning til BMW som dessverre har hengt seg opp i «haikjeft»-nyrene sine. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Startprisene på nye S-klasse ligger fra 750k til ca 1 mill uten avgifter, og man får en bra bil med 3-400k i utstyr. Tipper derfor at EQS vil ligge i samme prisleie som Taycan, mao litt over millionen for en velspekket, bakhjulsdrevet, basisversjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå