Tinaaaaa Skrevet 2. april 2021 Del Skrevet 2. april 2021 Har en oppgave hvor jeg skal ta utgangspunkt i kristendom, islam og jødedom, og hvordan deres syn på helse og sykdom er (likheter og ulikheter). Noen som kan hjelpe meg her? Evt legge ved gode kilder til informasjon om dette Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Det er vel bare å lese Bibelen, Tanakh og Koreanen og så oppsummere. Evt prøve å finne noe om andre som har gjort det du kan låne litt av. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) On 4/3/2021 at 6:33 PM, Abigor said: For et grusomt kjedelig tema. Typisk skole. Tvilsomt at noen brenner for å snakke om det her. On 4/3/2021 at 6:39 PM, vidor said: Det er vel bare å lese Bibelen, Tanakh og Koreanen og så oppsummere. Evt prøve å finne noe om andre som har gjort det du kan låne litt av. Hvorfor i all verden føler dere et behov for å delta i et skole- og leksehjelpforum hvis dere enten bare skal kommentere på hvor kjedelig emnet er, eller be vedkommende om å lese bøker på sammenlagt titusenvis av sider for å svare på et enkelt spørsmål? Til OP: Mange sykehus har intern opplæring for sine arbeidstakere i forbindelse med hvordan ulike kulturer, religioner og trossamfunn betrakter moderne medisin. Noen av dem offentligjør kursmateriale. Jeg fant dette eksemplet i all hast: https://www.albertahealthservices.ca/assets/programs/ps-1026227-health-care-religious-beliefs.pdf Et greit justert Google-søk gir også flere direkte kilder du kan lese på: Eksempel Anbefaler at du overser de to surrehuene som kommenterte over her. Endret 4. april 2021 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Deltok ikke i skole- og leksehjelpforum. Deltok i en diskusjon under religion. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Skjønner. De har kanskje en litt løsere definisjon på hva det vil si å delta i en diskusjon der. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Nei, men normalt så diskuteres det interessante eller kontroversielle ting i forumet religion. Jeg så at denne tråden sto ubesvart og tenkte å gi min mening om nettopp hvorfor den står ubesvart. Har sett en del debatter, podcaster og lignende om religion. Og forskjellen på syn på helse og sykdom i ulike religioner er aldri et tema. Heller ikke i diskusjonsforumet. Det er fullt lovlig å diskutere det, men ikke forvent mange svar! Lenke til kommentar
Tinaaaaa Skrevet 5. april 2021 Forfatter Del Skrevet 5. april 2021 Aleks855 skrev (19 timer siden): Hvorfor i all verden føler dere et behov for å delta i et skole- og leksehjelpforum hvis dere enten bare skal kommentere på hvor kjedelig emnet er, eller be vedkommende om å lese bøker på sammenlagt titusenvis av sider for å svare på et enkelt spørsmål? Til OP: Mange sykehus har intern opplæring for sine arbeidstakere i forbindelse med hvordan ulike kulturer, religioner og trossamfunn betrakter moderne medisin. Noen av dem offentligjør kursmateriale. Jeg fant dette eksemplet i all hast: https://www.albertahealthservices.ca/assets/programs/ps-1026227-health-care-religious-beliefs.pdf Et greit justert Google-søk gir også flere direkte kilder du kan lese på: Eksempel Anbefaler at du overser de to surrehuene som kommenterte over her. Tusen takk!! Jeg satt å holdt på med oppgaven på nattevakt og googlet mye forskjellig, men kom selvfølgelig ikke på å se etter engelske tekster på dette! Igjen Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå