Gå til innhold

Warcraft3TfT Hjelp?!


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og en kammerat bor på Hybel og spiller endel war3tft mot hverandre (1.12)

 

Jeg er NE han er Orc

 

Jeg starter slik:

1 wisp bygger altar

1 wisp bygger moonwell

3 i gullmina

starter og bygge 3 nye wisper.

 

Moonwell wispen bygger Ancient of war når den er ferdig og Altar vispen går i gullmina sammen med en av de nybygde, starter helten med det samme som

altar er ferdig (Warden som oftest.)

Så en moonwell og en archer og noen flere wisper til tre.

 

Jeg bygger har 5 wisper i gullmina og 6 - 8 i trærne. (noen som scouter)

 

Bygger til jeg har 3 - 5 archer og starter creepinga, av og til med bare achere noen ganger med hero + archere, kommer an på om jeg skal scoute eller harasse fienden.

 

Jeg bygger en Huntress hall imens jeg creeper så oppgraderer jeg hovedbygningen og archer/huntress opgraderingene på huntress hallen.

 

bygger noen huntress å en glaive trower og går til angrep for og se hva han har eller jeg tror jeg tar han.

 

Her kommer problemet, jeg får ikke til og ta han, han bruker 5-8 grunts å så masser han headhuntere, han outnumbrer alltid meg og tar meg, selv om han klager over at jeg har det så lett i og med at mine enheter er så billige i forhold, men jeg sliter alltid med gull/tre early game.

Han tar meg også når jeg sitter i basen med masse moonweller.

 

Ble archere LITT FOR nerfa i 1.12 patchen eller?

 

Om vi kommer oss til Mid/late game satser jeg på druid of the talon og hippo riders, men jeg har ikke sjangs mot hans Tauren/headhunter/shaman army.

 

Jeg tok han 14 ganger på rad før 1.12 patchen, så tok jeg han 4 ganger på rad, så gikk alt til h*****.

 

Jeg bruker hotkey's og micro flitting og bygger mens jeg sloss osv.

Jeg er raskere en han til og bygge, så hvorfor får han alltid like stor hær en meg i og med at han klager på dyre enheter. Han er jo også MYE kraftigere, mine 7 - 12 archere (Om jeg går for det) klarer alldri og ta gruntene selv ikke med huntress som meatshield. De blir bare tatt av Headhunterne.

 

Så, noen forslag/strategier jeg kan bruke mot gruntapult+headhunters early game?

 

 

 

mvh

CsH.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er mitt tips...

 

1. Forandre din byggeorden...

--- Man starter med 5 wisper, send 4 inn i gullmina, en til å lage altar...

--- den første wispen som kommer ut lager moon well...

--- så lager du mange wisper som går til wood

 

Når du har 160 wood, lager du en huntress hall og en ancient of war --> så en moon well, så hunts... Etter hvert som du får råd lager du flere moon wells og en ny ancient of war...

 

Hunts Eier grunts så altfor kraftig, i hvert fall om du har en Keeper of the Grove (entangle Bare grunts, sløsing med mana mot heroes)...

Når han endrer til headhunters, går du over til archers. Archere gjør massiv damage, og via Elunes Grace tar de 30% mindre skade fra piercing attacks, altså, de tar Headhunters ganske enkelt...

 

End kampen tidlig, ikke la han tech, det bør gå bra...

Micro er tingen...

Lenke til kommentar
Her er mitt tips...

 

1. Forandre din byggeorden...

--- Man starter med 5 wisper, send 4 inn i gullmina, en til å lage altar...

--- den første wispen som kommer ut lager moon well...

--- så lager du mange wisper som går til wood

 

Når du har 160 wood, lager du en huntress hall og en ancient of war --> så en moon well, så hunts... Etter hvert som du får råd lager du flere moon wells og en ny ancient of war...

 

Hunts Eier grunts så altfor kraftig, i hvert fall om du har en Keeper of the Grove (entangle Bare grunts, sløsing med mana mot heroes)...

Når han endrer til headhunters, går du over til archers. Archere gjør massiv damage, og via Elunes Grace tar de 30% mindre skade fra piercing attacks, altså, de tar Headhunters ganske enkelt...

 

End kampen tidlig, ikke la han tech, det bør gå bra...

Micro er tingen...

Enig med nolimit.

men kva med patch 1.13? vertfall meir balansert!

 

Men du spelar 1.12 .. Då velg du Beastmaster med Bear/thunder Hawk, sidan Beastmasteren er absolutt den beste helten i den patchen..

 

men om du held deg til Night elves helter;

keeper of the grove med entangle på grunts + focus fire er absolutt noke av det verste orc kan møte early game..

 

du kan og velge Demon Hunter med Manaburn

eller warden med shadow strike, gjerne på far seer/ Shadow Hunter eller blademaster pluss focus fire med hunts/archers..

 

 

en fin ting er å overraske med hippo riders i tier 2.

 

eller..

Om gamen skulle vare ei stund anbefaler eg å bygge ein Chimaera(?) root og bygge chimms.. fordi orc sliter rett å slett mot air :)

Lenke til kommentar
archer blir lett eid uten huntressene da... de er bare billige enheter til å gjøre litt skade.. tåler ingenting.

 

jeg så også at en pers oppi tråden sa at han noenganger creepa uten helt;;; det er uff sier jeg! helten skal alltid være med , både på angrep og på creep!

Hunts er bare effektive tidlig i kampen, man bør komme seg fort til tier 2, og få seg et par mountain giants som meath shields, for å beskytte archerne...

 

Og om du klarer å creepe effektivt med enhetene dine mens du harasser effektivt med helten din, kan du nå høyt i warcraft. Det er sykt å se de villeste koreanere gjøre 4-5 ting med forskjellige enheter rundt komring på kartet samtidig...

Noen hunts creeper her, demon Huntern harasser en expansion en warden creeper der, noen dryads harasser en humans main, helt samtidig++

Lenke til kommentar

Må bare kverrulere litt på snakket om nerfa BM - det er bare selve helten som er nerfa, han har fortsatt summon light chimaera og summon mountain king, så om man bare microer ham litt mer enn man burde når han hadde 57 i strength på første levelen så er han stadig ganske brukbar.

Lenke til kommentar

beastmaster trur eg har våre den største abuse helten i warcraft 3 historia..

 

uansett.. vil du spele fair ungå beastmaster vertfall i 1.12..

 

Men må seie at i 1.13 klarer eg å ta ned beastmaster med Wind walk harass med blademaster(med boots of speed og den 2 + itemen(er gløymsk med namn i dag)) et par ganger tidleg i spelet.. til og med då han healer seg med moonwells..då ETTER han har creepa..tar han som regel då han creepa

 

gå for keeper eller warden

Lenke til kommentar

Takk for svar, skal prøve (igjen) med ny build order så får vi se.

Har dere sett Cyberlama replay's? Han er rå.

Husker ikke andre navn men... Koreanerne er syke til og harasse..

Stakkars motstander om han er uforbered....

 

mvh

André.

Lenke til kommentar
Bygger til jeg har 3 - 5 archer og starter creepinga, av og til med bare achere noen ganger med hero + archere, kommer an på om jeg skal scoute eller harasse fienden.

Det er 100% unyttig å creepe med berre archers.Poenget med å creepe er å booste helten din før du når fienden - ikkje å skade(og også sløse moonwell mana)/miste enheter!

Lenke til kommentar
Takk for svar, skal prøve (igjen) med ny build order så får vi se.

Har dere sett Cyberlama replay's? Han er rå.

Husker ikke andre navn men... Koreanerne er syke til og harasse..

Stakkars motstander om han er uforbered....

 

mvh

André.

Man har jo også showtime.werra/rival.showtime, spirit_moon (for de som er NE).

CADX2-craft (orc) 4K.Grubby (orc) bla.

Lenke til kommentar
Bygger til jeg har 3 - 5 archer og starter creepinga, av og til med bare achere noen ganger med hero + archere, kommer an på om jeg skal scoute eller harasse fienden.

Det er 100% unyttig å creepe med berre archers.Poenget med å creepe er å booste helten din før du når fienden - ikkje å skade(og også sløse moonwell mana)/miste enheter!

he, man får faktisk xp fra creepene uansett hvor helten er på kartet... ...

 

 

 

 

 

oy, oh, oh, 4k.grubby, han har jeg intervjuet :D

 

 

ps; angående creeping, det er ikke viktig lenger, i RoC var creeping dødsviktig på grunn av de enorme mengder av xp og penger man fikk, men man får langt ifra så mye i tFt, så det er mye mer effektivt å harasse i begynnelsen av en kamp, prøve å ende den tidlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...