lavitz Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Jeg satt og spilte på min stasjonære PC og poff så slo den seg av. Går ikke ann å slå den på heller, men det er strøm på den ennå, for det grønne lyset inni den lyser ennå. Noen som vet hva problemet kan være? Endret 6. januar 2004 av lavitz Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Overtennt? hva vil det si? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Overtennt? hva vil det si? Han mener kanskje at sytemet eller prosessoren har blitt for varmt og brent seg. Hadde du mye støv i maskinen? Det kan gjøre at det blir varmt... Endret 6. januar 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Nei er ikke mye støv i den, pleier å blåse det ut i ny å ne Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hmm. Du har ikke noe som kan kortslutte komponenter i pcen? Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Skulle da ikke tro det. Den har jo funka fint i nesten 1 år nå, og da har jeg ikke satt inn no extra greier i den. Helt vanlig PC. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er sikkert PSUen som har gått i stykker. Det grønne lyset er en "hvilestrøm" som hovedkortet får pga Wake On Lan etc. Det er ikke mange ampere det. Prøv med en annen PSU hvis du kan før du kjøper ny. Du kan ev. teste PSU separat ved å starte den. Da må du kortslutte pinne 14 i 20-pins kabelen (Power On) med jord, f.eks. pinne 15. Pinne 14 er som regel grønn og nr 4 nedenfra hvis du holder pluggen mot deg og tappen er til venstre. Nr 15 er da rett nedenfor (nr 3 fra bunnen). Hvis ikke PSU viften stasrter, så er nok PSU ødelagt. Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 OK, men da satser jeg på at det er PSUen som har gått istykker da, kan ikke kjekke den heller for jeg har kun 1 Stasjonær. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 OK, men da satser jeg på at det er PSUen som har gått istykker da, kan ikke kjekke den heller for jeg har kun 1 Stasjonær. Det er jo nettopp slik testing jeg beskriver i det andre avsnittet i min forrige post! Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 ok, da prøver jeg det. Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 ok nå sliter jeg litt. Åssen får jeg ut pinnene uten og klippe dem opp? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 ok nå sliter jeg litt. Åssen får jeg ut pinnene uten og klippe dem opp? Nå kødder du??? Pinnene opp? Du må da ikek gjøre noe med pinnene. Du kortslutter dem med en binders eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå