Gå til innhold

Boote laptop med lokket nede?

Anbefalte innlegg

Hos meg er bryteren en liten tapp som blir dyttet ner når man legger ned skjermen. Kan dytte den ned med fingeren for å aktivere bryteren om jeg vil. Om du har en slik løsning kan du kanskje bare ta ei tang å klippe av tappen som stikker opp. Slik ville pcen alltid tro at lokket er oppe. Er jo rimelig primitivt men det burde virke.

Om maskinen bare skal brukes i båten er dette

kanskje den enkleste løsningen.

På begge mine bærbare (toshiba og Dell) kan jeg

velge hva som skal skje når lokket lukkes.

Bla. er det et valg som sier "ingenting/ikke gjør noe"

eller noe slikt.

Toshibaen kunne jeg starte med lokket igjen,

men Dellen har Powerknappen under lokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan maskin er det? ganske mye hjelp om du forteller det :)

Jeg holdt på å si: se mitt første innlegg, men jeg bestemte jeg for å sjekke, da jeg ikke husket helt da jeg postet det første innlegget. Bra var det, for jeg surret - ikke bare med modellnumeret, men også med fabrikatet... :no: I Norge er modellen solgt som Cinet Smartbook 420, men dette er den eksakt samme maskinen som Asus solgte som A1000 - produktinfo http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A1000%20Series&langs=01 - brukermanual o.a. http://www.asus.com.tw/support/download/it...A1F&Type=Latest

Angående dette med kjøling, så har jeg vurdert dette og mener dette skal gå bra.

Lenke til kommentar
Hva med å skru av hele skjermen? (Altså fjerne den)

Da slipper du å tenke på hverken sensor eller kjøling. Sparer både vekt og plass i samme slengen.

Da er jeg tilbake til problemet med at jeg ikke får åpnet den. Får jeg først åpnet maskinen, er dette absolutt også et alternativ som jeg har vurdert. Rakk ikke å gå løs på maskinen i går, men jeg skal se om jeg rekker det i dag. Noen som har gjort noe lignende før og vet at det går bra? Dvs plukke av hele skjermen og kjøre uten.

Lenke til kommentar

Min kjører uten skjerm.. dvs med ekstern skjerm. Har skrudd av LCD'n.

(

KLM tok fra meg håndbagasjen da jeg gikk ombord i flyet - sa det var dårlig med plass helt bakerst hvor jeg hadde fått sete. Trodde de skulle sette den i et skap lenger forran, men de la den i bagasje rommet sammen innsjekket bagasje. Ved utlasting på OSL stod jeg å så på at sekken med laptoppen falt av rullebåndet ut av flyet.

Resultat: Knust LCD.

Forsikringen dekker ikke fordi laptoppen var "sjekket inn"

KLM har maks erstattnings grense på $1000 = ca 7.000 kr

Ny tilsvarende maskin koster ca 3500 euro = ca 30.000 kr

Nytt LCD element er umulig å få tak i.

)

Kan komme til skjem hengslene både ved å åpne maskina og skjermen, men kontakta for ledningen er sansynligvis på hovedkortet, så det er nok best å åpne maskina. Gjelder bare å finne alle skruene, og deretter finne ut hvilken del som skal av først, og i hvilken retning delen skal skyves/bøyes for å løsne.

Lenke til kommentar
Resultat: Knust LCD.

Kjipt med maskina di. Kunne det tenkes at et LCD element av et annet fabrikat lot seg sette inn, bare mål, størrelse og tekniske data er like? Har du tatt en titt flatpanel gruppen hos Ebay.co.uk? Det er ikke sjelden at det selges både brukte og nye LCD elementer der. Ellers takk for innspill om selve inngrepet.

Lenke til kommentar

Hadde den ikke i veske - var ikke plass til veska oppi sekken sammen med det andre som var der. Det er helt utrolig at det ikke ble større skader. Det er bare et lite hjørne av LCD'n som knakk, men det var det hjørnet hvor alt av signaler kommer inn og distribueres til resten av skjermen - alle lederen ble brutt. Om den hadde knust i hvilket som helst annet hjørne hadde den fortsatt vært brukbar!

Fikk 7k av klm, men det er jo ikke akkurat mye. Hadde skader på endel annen bagasje også.

Driver å maser rundt på ebay for å få tak i lcd der, men det er lite hell. Beste løsning ser ut til å være å kjøpe en like maskin med defekt hovedkort elns. Ikke mange av dem men er da noen.

Hvordan blir det med toll regler i norge? Om jeg må betale mva på den nye blir det faktisk billigere å reise til usa og hente den enn å få den sent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...