Gå til innhold

[Tise] Selger har ikke sendt vare etter to og en halv uke, hvordan annullerer jeg et kjøp?


Anbefalte innlegg

Har en frustrerende situasjon med en selger på Tise og lurer på om noen har hatt lignende erfaringer. Jeg har allerede sendt mail til Tise kundeservice men jeg aner ikke hvor lenge det tar dem å svare.

Jeg kjøpte et canon-kamera på en søndag med integrert levering med Helthjem. Ikke noe veldig dyre greier, Var et EOS M til ca en tusenlapp, jeg er ikke så naiv at jeg sender 8000,- til en anonym selger over nettet uten å se varen. Selger godtok budet samme kveld og avtalte henting natt til tirsdag. Tirsdag kommer og går og jeg ser på pakkesporingen at budet ikke har funnet pakken, så jeg sender melding til selger.

tise1.png

Hun beklager seg, har glemt å legge den ut. Ok, fort gjort tenker jeg, er vel bare å avtale ny hentedag. To dager går og jeg spør om hun har avtalt ny hentedato. To dager til går før jeg får svar. Nei, hun finner ikke ut av det 🤦‍♂️ Jeg søker litt rundt og sender henne link med hvordan man avtaler ny dato. Ikke noe problem, dette skal hun fikse og sier hun skal sende meg melding neste dag. Tre dager går uten melding og jeg spør om hun finner noen løsning. To dager uten svar.. Hittil har det gått over to uker, jeg er tom for tålmodighet og ber selger annullere kjøpet. Selger beklager så mye, sier hun forstår, og at hun skal ordne det og ønsker meg lykke til med å finne et annet kamera jeg blir fornøyd med (javel, jeg ville vært fornøyd med det jeg kjøpte hvis jeg hadde fått det..).

image.png

Kjøpet er fortsatt åpent i dag og venter på sending.  Hva gjør jeg? Har ikke inntrykk av at dette er svindel siden selger ikke har bekreftet at varen er sendt, pengene er reservert til kjøper bekrefter at varen er mottatt. Hele greia er ekstra forvirrende siden supportsiden til Tise sier at selger har fire dager på seg på å sende det til kjøpesummen blir refundert.

 

 

image.png

Endret av Pyotrvich
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at det reserverte beløpet skal bli frigitt må vel hele handelen kanselleres på en eller annen måte først? Kjøpet ser fremdeles aktivt ut.

Jaja, får vel bare smøre meg med tålmodighet.

Endret av Pyotrvich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...