pierce007 Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Kjøpte et bruktbil som bare hadde et sett med felger. Nå skal jeg kjøpe nye sommerdekk. Er det noen generell anbefaling om å ha to sett med felger? Eller går det like greit å bruke samme felgene på både vinter - og sommerdekk? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Felger ment for vinter vil gjerne være bedre rustet mot veisalt, snøpakking inni felgen etc. Hadde bl.a. et par vinterdekk på felg som fulgte med en Audi jeg haddde. Der hadde forrige eier bare lagt om på sommerfelgene til vinterdekk. Det pakket seg så sykt fort med snø og det ristet i hele bilen. De gangene jeg har kjørt med "vinterfelger" har ihvertfall ikke det vært et problem. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. mars 2021 Del Skrevet 30. mars 2021 Skal du flytte dekkene over på samme sett med felger to ganger i året, så blir det tungvint og dyrt. Ett dekkverksted tar som regel 3-500 kr pr dekk som de må flytte over. Kjøper heller et brukt sett med dekk og felger som passer til din bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå