litjkarn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Høres litt for godt ut til å være sant det der ass.. Høres merkelig ut hvis den skal være gateregistrert.. kan jo ikke ha mønster i dekkene for at den skal henge med 1100hk da.. eller? Og for meg som både er bil- og overklokkingsinteressert så ser det ut som den mangler en viktig del.. kjøling.. er jo ikke et eneste skikkelig luftinntak som jeg kunne se i den .pdf filen. Det virker for meg helt ulogisk. 1100hk må jo utvikle noe sykt med varme.. har sett på tunede porcher og slikt, og de har jo ekstra store radiatorer, luftinntak og alt slikt... corvetten har jo omtrent standard luftinntak jo. Det blir jo som å overklokke med boxed vifte.. går greit å overklokke litt.. men mye, da trengs det skikkelige saker. 2 års garanti? da skal det være en helsikens clutch og drivaksel. For må slite noe sykt på utstyret. Vil tro den holder noen få runder på bane.. etter det.. bygge helt ny. I alle fall slik jeg ser det.. Kan jo være jeg tar feil. Uansett, så er jeg ikke noe stor am-car fan da.. synes personlig tyske biler er mye stiligere og som oftes mer fonuftige. Må bare legge til.. hva pokker skal man med en 7,2l dieselmotor som ikke yter mer enn 250-300hk og sluker diesel. Bare se på europeiske motorer, med halvt slagvolum, halvt forbruk og høyere effekt. går en gatebil i tønsberg med 1400 hk.. sjekk litt før du sier noe Sikkert orginalt Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Høres merkelig ut hvis den skal være gateregistrert.. kan jo ikke ha mønster i dekkene for at den skal henge med 1100hk da.. eller?Tror man får bruke DOT merkede "drag radials" som er en kryssning mellom gatedekk og slicks. er jo ikke et eneste skikkelig luftinntak som jeg kunne se i den .pdf filen. Det virker for meg helt ulogisk. 1100hk må jo utvikle noe sykt med varme.. har sett på tunede porcher og slikt, og de har jo ekstra store radiatorer, luftinntak og alt slikt... corvetten har jo omtrent standard luftinntak jo.Det handler om å effektivisere. Under bilen har man en spoiler som presser luften opp i intercoolerne. Det suges luft ned fra toppen av panseret, det presses inn luft der nummerskiltet har vært og det er montert store vifter bak intercoolerne. 2 års garanti? da skal det være en helsikens clutch og drivaksel. For må slite noe sykt på utstyret.Forsterket automatkasse og drivaksel, er ikke noe kjempeproblem det der På slike biler brukes ikke "vanlige" clutcher da, det blir mer i retning raceclutch (som jeg har erfart at er et rent ###### å kjøre med på gata, nesten ikke pedalutslag mellom "av/på"). mange hester er ikke nødvendigvis en formel for høy fart .. Når man nærmer seg 375km/t så oppstår det en voldsom vegg av luft som sluker effekt, skal man kjøre enda fortere er det nesten bare mer effekt som gjelder (forutsatt at man har en ganske aerodynamisk form på bilen fra før). *Edit: Leste nettopp gjennom pdf filen (har ikke sett den før nå ) og det virker som om drivlinjen ikke blir merkbart oppgradert dersom man har manuell kasse. ZF kassa er vel ganske overdimensjonert i utgangspunktet Endret 20. januar 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå