Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Japanske og Tyske biler.....GO HOME!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare legge til.. hva pokker skal man med en 7,2l dieselmotor som ikke yter mer enn 250-300hk og sluker diesel. Bare se på europeiske motorer, med halvt slagvolum, halvt forbruk og høyere effekt.

Du får leve godt videre, i uvitenheten.

Du har tyldighvis aldri luktet på noe i nærheten av de amerikanske motorene når det gjelder ytelser. Du syns vell ikke et enormt bunndrag er noen vits? Eller iker du kanskje ikke prisen på Amerikanerene? De er jo nesten for billige til å være sant. Man får jo en vannvittig "grei" bil og rå motor som knuser det meste av biler vi ser her i Norge. Men ingen tør å innrømme at det er BMW killere osv..neida... Da kommer de med argumenter om at de er dyre i drift og sånt. Men har man råd til å bruke litt over 1 liter mila på "cruising" så er det bare gøy ;)

 

 

Nothing beats cubic inches :green:

Lenke til kommentar
Må bare legge til.. hva pokker skal man med en 7,2l dieselmotor som ikke yter mer enn 250-300hk og sluker diesel. Bare se på europeiske motorer, med halvt slagvolum, halvt forbruk og høyere effekt.

Som allerede nevn så er det VELDIG mye mer bunndrag i en stor motor.

Hestekrefter er ikke alt.

 

Noe annet er slitasjen, det er mindre slitasje på en motor som har lite komp. og lavt turtall, enn en som har mye komp og høyt turtall.

Lenke til kommentar

Veyron kommer med over 1000hk originalt.....

Lurer på om noen er syke nok til å trimme en slik en jeg...

 

er jo en gammal granada som putrer rundt i dette land med godt opp i 1000gamp under panseret. Pastell grønn er den også mener jeg å huske.

 

Corvette har hatt rykte på seg for dårlig veigrep, det har de mer eller mindre eliminert de siste 10 åra.. Ikke no verre de en andre sportsbiler.

 

Så å si i alle amcars kan man banke inn en haug med hestekrefter.

gamle stingray'en f.eks med en big block på hadde ingen problemer med å få 700-800 hester.

og det ut fra en 70 modell.....

 

Nå skal dog Skyline forsvares litt også.. Den motoren er plombert å sperret til de grader pga japanske avgifter. Titt litt rundt, du finner ikke noen originale japanske biler med over 280hk.. verken fra honda, toyota eller nissan, med annet det er noe super eksotiske greier som de ikke får solgt.

 

Men det betyr ikke at de leverer bilen med en motor som ikke er beregnet for mer.

 

Skyline leveres med en race motor som normalt ville ha ligget på ca 500+ hk.

pumper man no stort mer inn i den øker bensinforbruket drastisk.

Men man kan fint presse 700-800hk inn i den også før slitasjen begynner å bli kritisk.

Lenke til kommentar

bugatti_368.jpg

 

Ingen vits! Har dere ikke fått med dere skandalen rundt denne bilen?

Aerodynamikken tillater ikke bilen å ha hastigheter over ca. 320-330km/t.

For å nå 320-330, rekker 600-700 hk i massevis i denne bilen, og ikke 1000hk som den har nå.

Men , for at bilen skal passere de lovde 400km/t som Audi/Bugatti lover sine kunder, vil bilen se omtr. ut som en F1 bil .... av bare spoilere.

Så å trimme denne bilen er idioti på øverste plan.

Lenke til kommentar
Så å trimme denne bilen er idioti på øverste plan.

:omg: hva er vitsen med å si det?

du vet den vil bli trimmet som ****** og flere kommer til å dø på jakt etter høyere topp fart

 

ubrukelig å si egentlig :p

 

Edit: byttet De til DØ

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

det har vel noe med at jo større volum jo større drag (gjenerelt)

 

men det stemer ikke det heller ..

for Merc sin 5.5liters V12 var bare for 2årsiden den sterkeste i verden .. med hele 900nm@2300rpm og den er nesten helt lydløs!

og den har "bare" 500 hester .. eller 550 husker ikke helt

Lenke til kommentar

kebab: for det første er "nesten lydløs" et relativt begrep. For det andre så er det du refererer til som "jo større volum jo større drag" fenomenet som kalles dreiemoment.

 

Nå skal det sies at amerikanerne hadde motorer på slutten av 60-tallet som kunne konkurere med dreiemomentet i den mercedesen. F.eks så hadde en 1970 Buick GS rundt 700nm ved lave 2800rpm. Og dette var bare de oppgitte tallene, de faktiske var sannsynligvis høyere.

Lenke til kommentar

Husk at alle disse bilene må få effekten ned i bakken for å komme seg bortover. Det nytter ikke å ha en bil med et par tusen hester når man bare står stille og spinner.

 

Må bare nevne at hvis dere kjøper nye autofil så er det en Granada med dragmotor som er "trimmet ned (!)" til 1700HK.

Lenke til kommentar
Husk at alle disse bilene må få effekten ned i bakken for å komme seg bortover. Det nytter ikke å ha en bil med et par tusen hester når man bare står stille og spinner.

 

Må bare nevne at hvis dere kjøper nye autofil så er det en Granada med dragmotor som er "trimmet ned (!)" til 1700HK.

Vell, en ting angående denne Granadaen.

Den har IKKE 1700 hester. De regner med at den har 1700 hester MED LYSTGASS.

 

Og en ting til, å putte så mange hester i en Granada er wastet money. Sikkert kult for gamle Granda fans (som mora mi, og resten av 80 talls rånerene), men den får jo aldri i verden alle disse kreftene ned i bakken!

Lenke til kommentar
hvor mange ganger den blir nevnt her på forumet er latterlig ..

dere som henger her er jo besatt av den granadaen...

 

Tja.. Nå henger ikke jeg her så veldig mye at jeg har fått med meg det heller da. At folk har annen smak enn deg er jo ikke latterlig, det må du bare regne med.

 

Vell, en ting angående denne Granadaen.

Den har IKKE 1700 hester. De regner med at den har 1700 hester MED LYSTGASS.

 

1700 hester er 1700 hester, enten du har det med eller uten lystgass. Ulempen med lystgass er at man ikke kan bruke det hele tiden.

 

 

Og en ting til, å putte så mange hester i en Granada er wastet money. Sikkert kult for gamle Granda fans (som mora mi, og resten av 80 talls rånerene), men den får jo aldri i verden alle disse kreftene ned i bakken!

 

Er helt enig. Har jeg noengang sagt noe annet? Tråden er ment for amerikanske muskelbiler og jeg bare nevnte Granadan for å holde meg til emnet.

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Lite sidesprang. Noen som har sett den filmen der Jeremy Clarkson (top gear duden med krøller) kjører gul skyline? Den har 1000hk og hadde da blitt kjørt i 5 år uten noen problemer overhode. Den gikk også som ******. Hvordan den er i svinger i forhold til 'vetten aner jeg ikke. Men Original skyline drar vel over 1g i svingene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...