Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Japanske og Tyske biler.....GO HOME!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er japanske tuningfirmaer som kan overgå den corvetten i ren horsepower, jo. De som ikke har fått med seg det må gjøre bedre research. 1500 hp skyline er ikke umulig ( selv om deler har en tendens til å sprute etter en stund. )

Det som er mer interessant er hva den bilen der får ut av f.eks det grønne ****** ( ringen ) eller hvordan den i det hele tatt oppfører seg. Det at du har ufattelig mange hester betyr ikke automatisk at du kjører fort rundt en bane eller på svingete vei, men det kan tydeligvis være lett å glemme for noen. Jeg vil dristig påstå at en lotech eller techart 911 t med rundt 800 hester hadde gitt denne corvetten stygge mengder juling på en bane, men det blir antakelser. Respekt for corvetten burde man i allefall ha, ofseleg rask rett frem :D

Lenke til kommentar

:yes: Den er sinnsyk rett frem ja, men ingen kan komme å si at den ikke er god på bane. Er en grunn til at den vinner masse 24t race.

Når den ble sluppet for første gang, var det den bilen som til da tålte mest G-Krefter sidlengs uten å slippe. F.Eks kjøre fort i svingene altså. Sikkert ikke det lengre nå.

 

Uansett, her er litt filmer av den, å andre LingenFelter Corvetter.

 

http://www.lingenfelter.com/LPEinmedia.asp

 

Parkerer alt av Ferarrier å 911'er på banen her ihvertfall.

 

Uansett, er det en slem bil............

 

SkyLine med 1500HP å 2 års garanti.....? Det vil jeg gjerne se. Så en TOPGEAR film med en SkyLine med 1000HP, men den hadde det kostet over 1 mill å bygge, uten noen form for garanti

 

Tror jeg holder en finger på Corvetten jeg :yes:

 

Folk som mener japsebiler er så sinnsyk råe har spilt for mye Gran Tourismo tror jeg. Er ikke like lett i virkligheten. Kan ikke bare kjøpe en SkyLine å level3 turbo så har man 1000HP. Krever masse arbeid å MASSE penger.

 

Uansett, dette er ikke en krangle post. Bare litt info om en rå Corvette til bil fanatikere.

 

Peace out

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
det er japanske tuningfirmaer som kan overgå den corvetten i ren horsepower, jo
Men så er ikke dette den vetten med mest effekt heller ;)

 

De som ikke har fått med seg det må gjøre bedre research.
Skal innrømme at min researc er elendig, rett og slett fordi jeg ikke interesserer meg så mye for japanske biler. Men når sant skal sies så vet jeg endel om de. Kan du fortelle (evt finne linker til) hvor jeg kan lese om slike firmaer? Dette er ikke noe negativt spørsmål, jeg er bare interessert i å få vite mest mulig :) Vet bare om Mines og Nismo.

 

1500 hp skyline er ikke umulig ( selv om deler har en tendens til å sprute etter en stund. )
Det er her garantien kommer inn ;)

 

Tror ikke jeg ville hatt en slik 'vette selv når det kommer til stykket, gamlere biler som er min stil

Lenke til kommentar

Noen slags info om hva service koster på en slik lingfelder? Ser for meg en grusom regning når slitedeler skal byttes etter noen få km :)

Begynner vi å snakke garanti ser jeg ikke for meg at det er mange som leverer mer power en ling. Visse porsche-tunere er vel i " nærheten " og har garanti, men neppe oppe på 1000 hk.

Men for all del, hatten av for dette corvette-beistet

 

Trivelig !

Lenke til kommentar

Høres litt for godt ut til å være sant det der ass..

 

Høres merkelig ut hvis den skal være gateregistrert.. kan jo ikke ha mønster i dekkene for at den skal henge med 1100hk da.. eller?

 

Og for meg som både er bil- og overklokkingsinteressert så ser det ut som den mangler en viktig del.. kjøling.. er jo ikke et eneste skikkelig luftinntak som jeg kunne se i den .pdf filen. Det virker for meg helt ulogisk. 1100hk må jo utvikle noe sykt med varme.. har sett på tunede porcher og slikt, og de har jo ekstra store radiatorer, luftinntak og alt slikt... corvetten har jo omtrent standard luftinntak jo.

 

Det blir jo som å overklokke med boxed vifte.. går greit å overklokke litt.. men mye, da trengs det skikkelige saker.

 

2 års garanti? da skal det være en helsikens clutch og drivaksel. For må slite noe sykt på utstyret. Vil tro den holder noen få runder på bane.. etter det.. bygge helt ny.

I alle fall slik jeg ser det.. Kan jo være jeg tar feil. Uansett, så er jeg ikke noe stor am-car fan da.. synes personlig tyske biler er mye stiligere og som oftes mer fonuftige.

 

Må bare legge til.. hva pokker skal man med en 7,2l dieselmotor som ikke yter mer enn 250-300hk og sluker diesel. Bare se på europeiske motorer, med halvt slagvolum, halvt forbruk og høyere effekt.

Lenke til kommentar
hva pokker skal man med en 7,2l dieselmotor som ikke yter mer enn 250-300hk og sluker diesel. Bare se på europeiske motorer, med halvt slagvolum, halvt forbruk og høyere effekt.

Trekk campingvogn med en liten fiat uno, så prøver du med en silverado pickup. Da skjønner du at store motorer har noe som små motorer har lite av, nemlig dreiemoment. En bra lastebil går ikke fort, men man merker ikke stor forskjell dersom lasterommet er tomt eller om det er fullt, den går like bra.

Lenke til kommentar
Høres litt for godt ut til å være sant det der ass..

 

Høres merkelig ut hvis den skal være gateregistrert.. kan jo ikke ha mønster i dekkene for at den skal henge med 1100hk da.. eller?

 

Og for meg som både er bil- og overklokkingsinteressert så ser det ut som den mangler en viktig del.. kjøling.. er jo ikke et eneste skikkelig luftinntak som jeg kunne se i den .pdf filen. Det virker for meg helt ulogisk. 1100hk må jo utvikle noe sykt med varme.. har sett på tunede porcher og slikt, og de har jo ekstra store radiatorer, luftinntak og alt slikt... corvetten har jo omtrent standard luftinntak jo.

 

Det blir jo som å overklokke med boxed vifte.. går greit å overklokke litt.. men mye, da trengs det skikkelige saker.

 

2 års garanti? da skal det være en helsikens clutch og drivaksel. For må slite noe sykt på utstyret. Vil tro den holder noen få runder på bane.. etter det.. bygge helt ny.

I alle fall slik jeg ser det.. Kan jo være jeg tar feil. Uansett, så er jeg ikke noe stor am-car fan da.. synes personlig tyske biler er mye stiligere og som oftes mer fonuftige.

 

Må bare legge til.. hva pokker skal man med en 7,2l dieselmotor som ikke yter mer enn 250-300hk og sluker diesel. Bare se på europeiske motorer, med halvt slagvolum, halvt forbruk og høyere effekt.

går en gatebil i tønsberg med 1400 hk.. sjekk litt før du sier noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...