Baron12 Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Er det noen av dere som vet hvor lang tid på forhånd, en som arbeidstaker skal bli varslet. Når arbeidsgiver gjør endringer i turnus. Altså endring av tidspunkt, eller flytting av vakter (dagtid/seinvakt). Lenke til kommentar
Zash Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Dette står som oftest i enten arbeidskontrakten, personalhåndboken, eller overenskomsten hvis du er med i en fagforening. Fra en Spekter / NSF overenskomst: Sitat Varsel om forskjøvet arbeidstid skal så vidt mulig gis 3 dager i forveien, og aldri mindre enn 1 dag i forveien. Lenke til kommentar
Baron12 Skrevet 27. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2021 Takk for tipset. Jeg skal sjekke det ut. Jeg føler at arbeidsgiver en del ganger gjør endringer i turnus i siste liten, spesielt rundt jul og påske-tider. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Er det ikke 14 dager i henhold til AML? Annet kan stå i tariffen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Windoge skrev (På 27.3.2021 den 22.13): Er det ikke 14 dager i henhold til AML? Annet kan stå i tariffen. Stemmer: Sitat § 10-3.Arbeidsplan Dersom arbeidstakerne arbeider til ulike tider på døgnet, skal det utarbeides en arbeidsplan som viser hvilke uker, dager og tider den enkelte arbeidstaker skal arbeide. Arbeidsplanen skal utarbeides i samarbeid med arbeidstakernes tillitsvalgte. Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne. Det er forholdsvis vanleg at det i tariffavtalar er avtalt at arbeidsgiver i samråd med tillitsvalde kan gjere enkelte nødvendige tilpassingar i arbeidsplanen med kortare frist dersom det også blir lagt vekt på om arbeidstakaren vil være i stand til å tilpasse seg ei slik brå endring i arbeidsplanen. Lenke til kommentar
Baron12 Skrevet 13. april 2021 Forfatter Del Skrevet 13. april 2021 I følge avdelingsleder så hadde det skjedd en glipp i datasystemet, og jeg skulle egentlig fått beskjed mye tidligere. Jeg fikk en beklagelse, og feilen skulle bli rettet opp i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå