Gå til innhold

Manualer.

knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du bruker manualer, klin på så mye vekter du bare klarer! Du oppnår bare senebetennelse og sånt drit ved å sitte lenge med for lette vekter.

Selv har jeg 8kg vekter pluss stang på vekten min, med disse trener jeg forskjellige muskelgrupper og hurtighet. Sånn type løft holde vekten ned lags siden og løfte den opp til skulderen tar jeg omkring 20 repetisjoner.

Lenke til kommentar
Det meste jeg har tatt hittil er et løft med 20 kilo. Enhåndsmanual altså.

Oi! Det er mye :wow:

Seriøst? Jeg er ikke noe spesielt sprek, ser på meg selv som en pingle faktisk, er 17 år, 183 cm, og 65 kg. Jaja, kanskje det er treninga som har hjulpet litt likavel da :D

Lenke til kommentar

Hehhe, jeg er 17 år, 180, 70 kg, tar vanligvis 4 serier med 16 - 18 kg ca 10 ganger hver serie(spørs om jeg tar vanlig eller hammer curl) i manualer og ca 30-32.5 kg i stangcurl(oxo 4 seirer ganger 10 rep) !!!

Har trent i 9 månder! så jeg er ike no spessielt sterk!!!

Men idag skal jeg begynne med noe nytt, kalles powerbulid!!Gleder meg :D

EDIT: meste jeg har greid å løfte på en arm er 22 kg!

Endret av bassmania
Lenke til kommentar

Tja, hvis du bor i oslo kan du kjøpe mitt gamle, trenger d ikke lenger...hehehe, jeg kjøpte den for 400 kr, 8x 1kg, 4x0.5kg + 2 håndak på 2.5 kg!! Alt det der kan du få av meg for 150 kr!!

Men eller så koster sånn sett mellom 350-500 kr! spørs hvor mye du skal ha og hva slags "vekter"

Lenke til kommentar

"Hvor mye tar du i manualer" er omtrent det samme som å si "hvor mye tar du i maskiner", fordi du kan gjøre masse forskjellige øvelser med dem.

Regner med det er bicepcurl dere prater om. Her er det altså 12 reps à 15kg i hver hånd, som det fjerde settet på bicep. Tyngste løftet mitt med hantler var 30kg, 2 reps, som 5.sett på bryst. Makser ikke med hantler ;)

bfisk

Endret av hrichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...