Hveding Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Hei. Vil windows 10 la seg installeres på et ASUS M4A78-EM hovedkort ? Mvh Patrick. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Det vil jeg tro, jeg har kjørt WIN 10 på eldre hovedkort enn det der. Bare pass på å ha minst 4gm ram og helst mere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 For ikke så lenge siden fikk jeg installert Windows 10 på en bærbar maskin fra 2007 så jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det går fint. Lenke til kommentar
amber Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Ser vel gammelt ut men går jo an å prøve. Hvis du ikke har en frittstående win10 lisens finner du en del isobilder her: getintopc.com (win10 kan kjøres ganske lenge uten lisens og etter at lisenspåminnelse kommer opp er det ikke så store begrensninger) Lenke til kommentar
amber Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Å få det installert en en ting, det skal kjøre noenlunde til vanlig bruk også. Men win7 var jo ikke noen racer om enn litt mindre, syns å huske win8 var det tregeste. På en eldre maskin bruker jeg linux til nettbruk da det kan skaleres ned samtidig som man har helt oppdatert software. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Fyller maskinene kravene til hardware kjører Windows 10 høvelig greit. Og det får også oppdateringer, merkelig nok. Rart hvordan folk med Linux hevder Windows ikke blir oppdatert. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Den har drivere til Windows 8.1 på produsentens side, så det skal ikke være noe problem da 8.1 og 10 drivere er nokså like. 1 Lenke til kommentar
amber Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 ilpostino skrev (7 timer siden): Rart hvordan folk med Linux hevder Windows ikke blir oppdatert. Det sa jeg imidlertid ikke. En kurant versjon av Windows oppgraderes men kan ikke skaleres ned til en lettvekts desktop slik linux kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå