Redaksjonen. Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Denne elbilplattformen skal du kunne kjøpe for å lage din egen modell Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Det måtte vel komme elektriske varebiler på denne måten, når interessen fra de såkalt etablerte er så laber. 2 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Burde være en smal sak å bygge lastebil ut av dette, hadde funket helt fint til f.eks. varelevering til butikkene i tettbygde strøk. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Så fikk vi jo denne nyheten her om dagen, som sikkert kan brukes på mer enn bare pickups. https://www.tu.no/artikler/ny-aksel-elektrifiserer-konvensjonelle-pickuper/508238 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg ser for meg at det kan komme en del spesielle kjøretøy ut av dette. Noen vil kanskje bygge sin egen Batmobil eller Il Tempo Gigante? Ønsker man ekstra langt lasteplan/rom kan man ha et førersete i et hjørne og last fra støtfanger til støtfanger. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg ser for meg at det kan komme en del spesielle kjøretøy ut av dette. Noen vil kanskje bygge sin egen Batmobil eller Il Tempo Gigante? Ønsker man ekstra langt lasteplan/rom kan man ha et førersete i et hjørne og last fra støtfanger til støtfanger. . . Tror ikke du bør hold pusten. Dette er ikke et understell som en vanlig påbyggervirksomhet kan lage et kjøretøy i mindre serier av. Det er heller en platform som fremdeles vil kreve noen milliarder før man får bil utav det. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Er plattformen endelig klar til å nå markedet nå, eller er de kanskje prisen som først nå blir kjent eller hva er selve nyheten her? Det må være minst et år siden Bollinger lanserte selve ideen å selge plattformen også til påbyggere og andre slik at de slapp kostnaden med drivlinjen og Bollinger lettere kunne få inntekter fra innsatsen de alt har lagt ned. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Lynxman skrev (12 timer siden): Drøy pris. Samme tenkte jeg. Blir ikke noen volumproduksjon med sånne priser. Mer skreddersydde spesialkjøretøy for spesielt interesserte (dessverre). 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Hanhijnn skrev (36 minutter siden): Samme tenkte jeg. Blir ikke noen volumproduksjon med sånne priser. Mer skreddersydde spesialkjøretøy for spesielt interesserte (dessverre). Det tenker jeg det egentlig er uansett, men klart at den høye prisen jager vekk noen hobbymekanikere som kunne snekret sammen rimelig flotte bygg. Men dette vil skremme bort mange av den typen kunder. Her blir det mere til skreddersøm for folk som kan betale andre for jobben, men da ende opp med et unikt bygg bare for dem. Får bare håpe at de som gjør dette, ikke har så spesiell smak at man ender opp med flere misfoster enn perler... 1 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 On 3/26/2021 at 8:17 AM, Snowleopard said: Det tenker jeg det egentlig er uansett, men klart at den høye prisen jager vekk noen hobbymekanikere som kunne snekret sammen rimelig flotte bygg. Men dette vil skremme bort mange av den typen kunder. Her blir det mere til skreddersøm for folk som kan betale andre for jobben, men da ende opp med et unikt bygg bare for dem. Får bare håpe at de som gjør dette, ikke har så spesiell smak at man ender opp med flere misfoster enn perler... Om folk bruker egne penger må de vel få lov til å få bygget akkurat hva de ønsker seg? Hva spiller det for rolle om du og jeg liker kjøretøyet? De har fått seg en one off, et unikt kjøretøy som passer sine ønsker. Skjønner ikke hvorfor andre skal ha veldig sterke meninger om valget de tar. Pengene sirkulerer, de må betale dyrt for både plattformen og jobben men å bygge et komplett kjøretøy. De bidrar med moms, skatter og avgifter, kjøper inn tjenester fra custom shops, som igjen lønner sine ansatte. Utseendet på one offs spiller vel faktisk ingen rolle for meg og deg. Vi skal jo ikke kjøre doningen uansett. Og mtp totalprisen er det nå bedre at pengene sirkulerer enn at de bare fyller opp en konto i et skatteparadis, eller ender opp testamentert til en hårløs katt? 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 bojangles skrev (11 minutter siden): Om folk bruker egne penger må de vel få lov til å få bygget akkurat hva de ønsker seg? Hva spiller det for rolle om du og jeg liker kjøretøyet? De har fått seg en one off, et unikt kjøretøy som passer sine ønsker. Skjønner ikke hvorfor andre skal ha veldig sterke meninger om valget de tar. Pengene sirkulerer, de må betale dyrt for både plattformen og jobben men å bygge et komplett kjøretøy. De bidrar med moms, skatter og avgifter, kjøper inn tjenester fra custom shops, som igjen lønner sine ansatte. Utseendet på one offs spiller vel faktisk ingen rolle for meg og deg. Vi skal jo ikke kjøre doningen uansett. Og mtp totalprisen er det nå bedre at pengene sirkulerer enn at de bare fyller opp en konto i et skatteparadis, eller ender opp testamentert til en hårløs katt? Hvordan klarer du å vri dette til at jeg skal bestemme over andre? Jeg sier bare hva jeg håper skal skje, nemlig at det blir fine og attraktive biler, som vi andre kan sette pris på om vi får se på veien. Selvsagt får folk velge selv hvordan de investerer, forbruker eller kaster bort sine penger, så lenge det er ærlig tjente penger, og det ikke er ment for å skade andre. Siden du så tydelig misforstod det jeg skrev, så blir det andre bare mere om samme misoppfatning, og det er ingen poeng å kommentere videre på. Bare konstaterer at kritikken din var et solid bomskudd. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 3 minutes ago, Snowleopard said: Hvordan klarer du å vri dette til at jeg skal bestemme over andre? Jeg sier bare hva jeg håper skal skje, nemlig at det blir fine og attraktive biler, som vi andre kan sette pris på om vi får se på veien. Selvsagt får folk velge selv hvordan de investerer, forbruker eller kaster bort sine penger, så lenge det er ærlig tjente penger, og det ikke er ment for å skade andre. Siden du så tydelig misforstod det jeg skrev, så blir det andre bare mere om samme misoppfatning, og det er ingen poeng å kommentere videre på. Bare konstaterer at kritikken din var et solid bomskudd. Men jeg klarer ikke helt å forstå hvem som skal avgjøre hva som er fine og attraktive biler. For det vil vel i stor grad avhenge av hvem du spør? Du sier du ikke skal bestemme, men likevel uttrykker du deg på en måte som ikke virker helt objektivt. For igjen, fine og attraktive biler? Hva er nå det egentlig? Ja nei for min del må folk få bygget akkurat det de ønsker om de har pengene til det. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 bojangles skrev (Akkurat nå): Men jeg klarer ikke helt å forstå hvem som skal avgjøre hva som er fine og attraktive biler. For det vil vel i stor grad avhenge av hvem du spør? Du sier du ikke skal bestemme, men likevel uttrykker du deg på en måte som ikke virker helt objektivt. For igjen, fine og attraktive biler? Hva er nå det egentlig? Ja nei for min del må folk få bygget akkurat det de ønsker om de har pengene til det. Smaken er som baken, den er delt. Jeg kan selvsagt bare si at jeg håper det er biler som tekkes min smak på en eller annen måte, uten å være lik. Men det er noen trekk som fort defineres som mer vellykket enn andre. Jeg kan veldig godt like spesielle ting, også ting som jeg aldri i verden ville valgt selv, men det er behagelig på øyet, for å legge inn en floskel. Og så har du selvsagt det helt motsatte, endel ting som "skriker" i mine øyne. Jeg tror jo at folk velger ting de synes er vakkert, i all hovedsak. Og så har man de som velger ut fra et ønske om å sjokkere. Det har kanskje sin misjon, men det er ikke alt jeg føler jeg trenger å se. For å dra poenget til det ekstreme, noen har kanskje et ønske om å lage noe som ser ut som en vagina eller en erigert penis. Det er definitivt noe jeg ikke har noe behov for å se på veien. Men selvsagt kan jeg ikke nekte noen å lage akkurat en slik bil, jeg kan bare ønske at det ikke skjer. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 (endret) @Snowleopard Ok, da la jeg ting til utifra egen tolkning av det du skrev, eller tolket det du skrev på en klønete måte. Det ble feil. Beklager. Endret 9. april 2021 av bojangles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå