Coffey Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Hei. Jeg har mottatt to identiske varer ved en feiltagelse fra en nettbutikk. Når jeg hentet de antok jeg at leveransen ble sendt som to kolli, men det viste seg å være feil. Jeg har lyst til å være en ærlig sjel og si ifra til nettbutikken, men jeg vil først være klar over hva mine rettigheter er i denne situasjonen. Jeg vil helst unngå at de for eksempel krever å få den tilbakesendt på min regning, eller at de ikke dekker utgiftene mine for å komme meg til nærmeste postkontor. (Det er en stor pakke, og krever leie av bil). Så spørsmålene er: MÅ jeg levere den tilbake? Kan jeg nekte hvis de for eksempel krever at jeg skal dekke utgiftene? PS: Jeg har letet litt rundt på Forbrukerrådet, men har ikke funnet noen konkrete formuleringer der. Takk for svar! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Du må gi den tilbake, men de skal dekke alle utgifter. De bør sende pakkelapp eller arrangere henting, og jeg ville ikke akseptert å legge ut. 6 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Gjør som Herr Brun, og med litt flaks, avhengig av hvilken vare og hvilken butikk det er så kan det hende du får beholde den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå