Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettigheter og lover ved feilaktig mottagelse av to identiske varer fra nettbutikk


Coffey

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har mottatt to identiske varer ved en feiltagelse fra en nettbutikk. Når jeg hentet de antok jeg at leveransen ble sendt som to kolli, men det viste seg å være feil.

Jeg har lyst til å være en ærlig sjel og si ifra til nettbutikken, men jeg vil først være klar over hva mine rettigheter er i denne situasjonen.

Jeg vil helst unngå at de for eksempel krever å få den tilbakesendt på min regning, eller at de ikke dekker utgiftene mine for å komme meg til nærmeste postkontor. (Det er en stor pakke, og krever leie av bil).

Så spørsmålene er: MÅ jeg levere den tilbake? Kan jeg nekte hvis de for eksempel krever at jeg skal dekke utgiftene?

PS: Jeg har letet litt rundt på Forbrukerrådet, men har ikke funnet noen konkrete formuleringer der.

Takk for svar!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...