MrVilla Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Hei Har en pakke på vei. Først så står det: "Sendingen er innlevert til Posten/Bring." Deretter så kommer følgende status: "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette" Er pakken innlevert eller ikke? Synes ikke at det er så veldig tydelig.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Sikker på at du ikke leser det i feil rekkefølge? Siste hendelse står øverst. Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Siste hendelse står øverst som Sedsberg sier. Pakken er levert inn. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2021 Nei jeg leser ikke feil. Først så er den innlevert og så etter ca 15 min så er den ikke innlevert lenger. hva skal man tro på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Mye surr hos Posten for tiden. Siste pakken min ble i følge sporingen utlevert før den ble forsøkt utlevert. Og så ble den utlevert igjen. For så å bli utlevert en gang til to uker senere. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2021 Ok, får bare vente og se om det kommer noen oppdateringer. Ganske irriterende! Lenke til kommentar
FredFlintstone Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 MrVilla skrev (På 25.3.2021 den 10.24): Ok, får bare vente og se om det kommer noen oppdateringer. Ganske irriterende! Dette skjer meg meg og nå, og det går dagesvis uten at noe mere skjer. Fikk du pakken din? Lenke til kommentar
Diskusjonist Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Lurer på akkurat det samme. I min sporing står dette, i samme rekkefølge som Trådstarters: "Sendingen er innlevert til Posten/Bring." 30 minutter senere står dette: "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette" Lurer på hva som egentlig foregår hos Posten. Hvordan kan de skrive at sendingen er innlevert, for deretter å skrive at ingen sending er mottatt? Kanskje er det bare slik at posten oppdaterer i feil rekkefølge? Bestiller ikke så ofte fra nett så vet ikke så mye om dette. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Har skjedd med innleverte pakker hos Posten for meg også. Tror nok Posten har fått inn pakken i sitt system, bare at de surrer litt internt. Trodde i utgangspunktet at dette var fordi noen hadde EDI-system mot Posten og sa i fra at det kommer en pakke, men at de ikke fikk pakken når posten skulle hente / de skulle levere pakken til Posten. Virker mest som en bruker Bring sitt system på enkelte PiB (Post i Butikk) og ikke er helt innkjørt enda. 1 Lenke til kommentar
Diskusjonist Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 vidor skrev (1 time siden): Har skjedd med innleverte pakker hos Posten for meg også. Tror nok Posten har fått inn pakken i sitt system, bare at de surrer litt internt. Trodde i utgangspunktet at dette var fordi noen hadde EDI-system mot Posten og sa i fra at det kommer en pakke, men at de ikke fikk pakken når posten skulle hente / de skulle levere pakken til Posten. Virker mest som en bruker Bring sitt system på enkelte PiB (Post i Butikk) og ikke er helt innkjørt enda. Takk for svar, da er sikkert alt i orden. Fikk du pakken din uten problemer forresten? Hva kan årsaken være at de ikke fikk pakken når posten skulle hente, seint på dagen muligens? Tenkte kanskje at de hadde rota vekk sendingen. Pakken jeg venter på ble innlevert mellom klokka 13 og 14 idag. Dette med "EDI-system mot Posten" har jeg aldri hørt om før. Hva er det for noe? Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 (endret) Enkelt: Pakken er innlevert og dermed skannet inn i systemet, før det foreligger elektronisk sendingsinformasjon. Normalt kommer de i motsatt rekkefølge, dvs EDI først og pakke etterpå. Kan være mange årsaker til dette, men det er altså helt ufarlig. Endret 4. november 2021 av iknutis Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 (endret) On 11/3/2021 at 1:52 AM, Diskusjonist said: Takk for svar, da er sikkert alt i orden. Fikk du pakken din uten problemer forresten? Hva kan årsaken være at de ikke fikk pakken når posten skulle hente, seint på dagen muligens? Tenkte kanskje at de hadde rota vekk sendingen. Pakken jeg venter på ble innlevert mellom klokka 13 og 14 idag. Dette med "EDI-system mot Posten" har jeg aldri hørt om før. Hva er det for noe? Fikk pakken, ja. Aner ikke. Problemet er at maskinell-status ikke alltid reflekterer reell situasjon. EDI er systemet kunder bruker får å melde at de skal sende pakke via speditør. Endret 19. desember 2021 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå