LoS Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei,Hei! En stund sia jeg fikk meg ny chipsett vifte fra abit, den nye. Ble kvitt den fæle oppstartslyden og var veldig fornøyd Men, nå har jeg samme problem med den nye chipsett viften Denne bråker innfernalskt i 2 minutter før den går tilbake til "suse-modus" Er ikke mindre enn en uke sia dette begynte å skje, så jeg lurer på om det er flere som har dette problemet ? Burde jeg sende ny mail til abit om dette? Eller kanskje jeg bare burde koble fra hele vifta? Syns ikke tempen er så svimlende høy, +-27 grader, så kanskje det hadde funka å bare ta ut kontakta? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det har vært problemer med de, jeg har original vifte, ikke sånne svær kjøler som på IC7-MAX3 kortet, men den første lite...jeg trenger ikke bytte fordi: Er døv, hører absolutt ikke noe selv om 50-70db vifte! For stor plassproblemer, f.eks msi fx5900 som har vifte baksiden. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Det er den nye det er snakk om her, den gamle som fulgte med fikk jeg bytta med den nye som er på max3 kortet. Og nå bråker plutselig den og Hadde ikke vært noe spesielt stort problem, maskin skrus bare på en gang om dagen, men det er ofte tidlig på morgenen, og jeg har maskin på soverommet mitt like over foreldrene mine, og de liker ikke å våkne opp til denne lyden Og jeg jobber med mye rart på maskin, og driver med et lydløs maskin prosjekt. Og så lenge lyden stopper når jeg kommer inn i windows, hjelper det jo lite om keg skrur den av i windows, når den bråker som bare rakkern når jeg starter den Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 En kopis har den nye vifte, og han hører den ikke. Det kan jo cære at den trenger smøring Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har den nye vifta(MAX3 vifta) på mitt IC7-G, hører den ikke i det heletatt og temperaturen ligger mellom 25 og 27c. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har den nye vifta(MAX3 vifta) på mitt IC7-G, hører den ikke i det heletatt og temperaturen ligger mellom 25 og 27c. Den jeg snakker om ligger på 19grader. Tror du det er feilmåling? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Hmm, hva smører jeg da i så fall? Hmm, jeg lasta ned speedfan og skrudde av chipsett vifta i windows, og nå ligger den på 26C. Kan jeg bare ta ut kontakten på den da? Eller må jeg stille på noe i biosen og slik at maskin ikke piper eller stopper elns da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå