Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) Hei eg har fjerna deleveggen i varebilen min med grøne skilt. Er det ulovlig å kjøre med dette? Har hørt at deleveggen skal vere der, ellers kjem den ikkje gjennom EU kontroll Er det lov eller ikkje? ford transit 2002 Endret 24. mars 2021 av Magnus.vik Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Ikke bare er det ulovlig, men du vil og kunne få krav om å betale avgift som personbil. I mitt hode er det på ingen måte smart å gjøre dette. 1 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Du har ikke en gang lov å flytte den så mye som en millimeter. Langt mindre fjerne den. 1 1 Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 sedsberg skrev (1 minutt siden): Du har ikke en gang lov å flytte den så mye som en millimeter. Langt mindre fjerne den. Ok, takk for svar. eg har allerede tatt den ut og kasta den, men he en delebil, so får håpe den passa. Vist ikkje er det over og ut. Bilen er uansett ikkje skilt på og i bruk per no så det går fint. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Ikke sikkert det koster noe å registrere om til hvite skilter. https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/regn-ut/ Bruk reg. nummer så er dette lett å finne ut Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 2002 går vel etter de gamle reglene så da er det vel gratis eller nesten gratis etter 10 år? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 sedsberg skrev (Akkurat nå): 2002 går vel etter de gamle reglene så da er det vel gratis eller nesten gratis etter 10 år? Ganske sikker på at det er gratis, men det finner TS ut ved å bruke linken over Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 Dubious skrev (5 minutter siden): Ikke sikkert det koster noe å registrere om til hvite skilter. https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/regn-ut/ Bruk reg. nummer så er dette lett å finne ut Men må eg omregistrere til personbil då? Må eg ikkje sette inn seter bak for at dette skal bli gyldig då? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Magnus.vik skrev (1 minutt siden): Men må eg omregistrere til personbil då? Må eg ikkje sette inn seter bak for at dette skal bli gyldig då? Varebil krever skillevegg Det er ikke noe krav om antall seter for personbil Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 sedsberg skrev (5 minutter siden): 2002 går vel etter de gamle reglene så da er det vel gratis eller nesten gratis etter 10 år? Beklager. Er 2005 modell. Var ikkje helt med når eg skreiv innlegget! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 2 minutes ago, Magnus.vik said: Beklager. Er 2005 modell. Var ikkje helt med når eg skreiv innlegget! De nye reglene kom vel rundt 2017 så tror du fremdeles er innafor. 2 Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 Dubious skrev (4 minutter siden): Varebil krever skillevegg Det er ikke noe krav om antall seter for personbil Eg har valget om å omregistrere til personbil og varebil klasse 1(personbil). kva er forskjellen? Og blir den årlige svgifts dyrare enn den er med grøne skilt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 sedsberg skrev (44 minutter siden): De nye reglene kom vel rundt 2017 så tror du fremdeles er innafor. Førstegangsregistrert i Norge før 01.01 2014 Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 Men kva kan vi konkludere med her? At skillevegg må vere der uansett? Og kva har egentlig omregistrering frå grøne skilt til kvite skilt med dette å gjere? Kvifor er det relevant å snakke om i denne sammenhengen? beklager for teite spørsmål. Er ganske ny på dette😀 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Så lenge du har grønne skilt så må skilleveggen være der. Det som er tingen er at hvis bilen er over 10 år gammel kan du gratis (eller nesten gratis) få den over på hvite skilt (som vanlig personbil) og da kan du fjerne skilleveggen og evt. sette inn flere seter. Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 sedsberg skrev (Akkurat nå): Så lenge du har grønne skilt så må skilleveggen være der. Det som er tingen er at hvis bilen er over 10 år gammel kan du gratis (eller nesten gratis) få den over på hvite skilt (som vanlig personbil) og da kan du fjerne skilleveggen og evt. sette inn flere seter. Ok, eg prøvde den kalkulatoren lenger oppe, og den sa at det kosta 0 kroner å omregistrere. Men vil det seie at viss eg omregistrerar til personbil så vil eg kunne bruke bilen slik den er no?(uten skillevegg og uten ekstra seter bak?) eller MÅ eg sette inn ekstra seter bake? og eit spørsmål til: når eg kunne velge kva eg ville omregistrere til så fekk eg opp blant anna desse: varebil klasse 1(personbil) personbil kva er forskjellen på desse to? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) Krav om skillevegg er der kun sånn at staten kan kreve inn avgift for at du skal fjerne veggen Var så mange som ventet i 10 år for å fjerne veggen, at de endret reglene, så det blir aldri gratis lengre. Aner ikke hva poenget med Klasse 1 er lengre da en betaler det samme i avgifter som personbil Før så fikk man fradrag på lik linje med klasse 2 (For firmaer) Godt mulig klasse 1 fortsatt krever skillevegg, så du skal sikkert ha personbil. Må nesten være advokat for dette Endret 24. mars 2021 av Dubious Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 Dubious skrev (1 minutt siden): Krav om skillevegg er der kun sånn at staten kan kreve inn avgift for at du skal fjerne veggen Var så mange som ventet i 10 år for å fjerne veggen, at de endret reglene, så det blir aldri gratis lengre. Aner ikke hva poenget med Klasse 1 er lengre da en betaler det samme i avgifter som personbil Før så fikk man fradrag på lik linje med klasse 2 (For firmaer) Så eg kan berre omregistrere til personbil no og kjøre lovlig uten vegg? Og dei årlige avgiftene blir ikkje dyrare? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Magnus.vik skrev (4 minutter siden): Så eg kan berre omregistrere til personbil no og kjøre lovlig uten vegg? Og dei årlige avgiftene blir ikkje dyrare? Du må vise bilen for omregistrering, så du får svaret der, så får du gi oss svaret etterpå 1 Lenke til kommentar
Magnus.vik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 Dubious skrev (1 minutt siden): Du må vise bilen for omregistrering, så du får svaret der, så får du gi oss svaret etterpå Ok, takk😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå