Harald Brombach (digi.no) Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Brann hos halvlederprodusent vil gi bilindustrien enda større utfordringer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Er dette komponenter man enkelt kan bestille fra andre leverandører? Pga 300nm regner jeg med det ikke er prosessorer, minne og denslags, men mer i kraftelektronikk-gata, batteristyring og denslags. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 De klassiske bilprodusentene trenger jo masse superavanserte prosessorer til alt det "avanserte" ustyret som er i dem. -Jeg kan nevnte i fleng: kasettspiller, FM-radio, vindushevings-elektronikk og for ikke å glemme de avanserte blinklyskretsene. For å være litt mer seriøs: Tror ikke det er så lett å få lisens-produksjon fra andre produsenter, da det typisk er veldig få produsenter til hver type brikke, selv om brikkene ikke er av de mest avanserte. Og det virker også som at "alle" produserer maks, og da er det nok få som vil legge over fra å produsere det de har lovet/solgt til å produsere på lisens for andre. Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Simen1 skrev (7 timer siden): Er dette komponenter man enkelt kan bestille fra andre leverandører? Pga 300nm regner jeg med det ikke er prosessorer, minne og denslags, men mer i kraftelektronikk-gata, batteristyring og denslags. Det er ikke 300nm prosess. Det er produksjonslinje for 300mm wafers. Kan være mye rart som går på den. https://www.renesas.com/eu/en/node/1498021 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Olja kraftig opp på stengt suez kanal nå, dette må jo få følger for alt av frakt fra østen hvis de må kjøre rundt? Kan fort vare et par uker dette her. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 "De klassiske bilprodusentene trenger jo masse superavanserte prosessorer til alt det "avanserte" ustyret som er i dem. -Jeg kan nevnte i fleng: kasettspiller, FM-radio, vindushevings-elektronikk og for ikke å glemme de avanserte blinklyskretsene." Da vet du "fint lite" av hvordan "moderne" biler fungerer, uavhengig av om de fier fossile eller "elektrifiserte". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå