NoBo Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Sitat I en ny, hemmeligstemplet rapport blir Trøndelag Ap bedt om å ta tak i «fryktkultur» i ungdomspartiet AUFs fylkeslag. «Jeg kjente det med en gang jeg var ferdig i AUF at jeg ble 20 kilo lettere på skuldrene. Fordi det var slik som man hadde det på ungdomsskolen med mobbing og utfrysing». Slik er en tidligere AUFer referert i en 17 sider lang rapport om ungdomspartiet fra kontrollkomiteen i Trøndelag Arbeiderparti. I kontrollkomiteens rapport gjengis ordrette påstander om interne forhold, blant annet fremkommer det beskyldninger om mobbing, medlemsjuks, manipulasjon og fotografering av sterkt berusede unge medlemmer i undertøy, beskyldninger om å stjele penger fra AUF og gjentatte personangrep. «Baksnakking og maktkamp» Historiene spenner over det siste tiåret og flere er av nyere dato. ... «Det handlet ikke om politikk, det handlet om å nå den og den posisjonen, om baksnakking og maktkamp, om å hive folk bort fra tronen. Du måtte være med i en maktkamp for å være med» ... Rapporten er laget for styret i Trøndelag Ap, som selv de siste årene har vært preget av opprivende konflikter, varsler om seksuell trakassering og maktkamp. Sitatet over er hentet fra en artikkel hos vg.no Det fremgår i saken at AUF Trøndelag-/Sentralt ikke fikk anledning til å imøtegå påstandene som er underlaget for rapporten fra kontrollkomiteen i Trøndelag AP . - ‘Moderorganisasjonen’ Trøndelag AP har vært i hardt vær de siste årene (Giske-saken mm.) så det er kanskje ikke så rart at aspirantene i Trøndelag AUF ‘tar etter’ unotene? Gitt at rapporten har hold. Noen her på forumet som har førstehånds erfaring med problemstillingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå