Gå til innhold

Tesla mangler fortsatt fabrikksjef og en rekke ingeniører til sin nye gigafabrikk


Anbefalte innlegg

kremt skrev (37 minutter siden):

Når bilen kommer hit får man altså en bil som er 3-4 år gammel.

Nei, det tar vel et par uker fra de er produsert i USA og til de ankommer Europa. Hvor har du det fra at det tar 3-4 år å frakte biler fra USA til Europa?!

Endret av hekomo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (52 minutter siden):
hekomo skrev (11 timer siden):

Det er ikke så rart når Tesla har såpass begrenset produksjonskapasitet. Model Y kom jo til Kina før Europa fordi de faktisk har fabrikk der. Med egen fabrikk i Europa vil det nok ta mye kortere tid mellom lansering i USA og lansering her.

Når bilen kommer hit får man altså en bil som er 3-4 år gammel.

Ha ha, godt trollet. :D Nei bilen er under konstant utvikling. Og det kommer den til å fortsette å være, selv etter at den er levert også. I motsetning til omtrent alt annet som går på 4 hjul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Når en TV-stasjon sender åpenbart falske påstander i et program så sier det seg selv at de ikke er pålitelige.

Eksemplene er i linkene jeg har lagt ut.

Nå må du faktisk klare å delta i debatten. Jeg kan ikke svare på endeløse rablerier fra en spinnvill kultist som du "linker til". Da får du heller invitere den personen inn her.

Se dokumentaren og pek på hva som er "løgner",  FUD og falske påstander. Med timestamp. Legg to pinner i kors i stedet  for å bare skrike ut slagordene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TheAvatar skrev (3 timer siden):

Hva menes med dette? Og da spør jeg som i at jeg ikke vet, ikke som at jeg kritiserer utsagnet.

 

Vertigral integrering vil si at bedriften eier mest mulig av verdikjeden, dvs lager flest mulig komponenter selv, eller eier underleverandører og at de eier salgsledd og ettermarked. Tesla eier selv alle verkstedene. Fordelen med det er at strukturen er mer transparent, at man som mekaniker har tilgang til mer info, og at kommunikasjonslinjen til fabrikken er kortere. Ulempen er at man man også får med seg en del elementer fra amerikansk bedriftskultur, selv i Norge, som ikke alltid er så heldige

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Ha ha, godt trollet. :D Nei bilen er under konstant utvikling. Og det kommer den til å fortsette å være, selv etter at den er levert også. I motsetning til omtrent alt annet som går på 4 hjul.

Alle biler er under konstant utvikling, å hevde noe annet er kunnskapsløs trolling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 timer siden):

Nå må du faktisk klare å delta i debatten. Jeg kan ikke svare på endeløse rablerier fra en spinnvill kultist som du "linker til". Da får du heller invitere den personen inn her.

Se dokumentaren og pek på hva som er "løgner",  FUD og falske påstander. Med timestamp. Legg to pinner i kors i stedet  for å bare skrike ut slagordene dine.

Du har fått en lettfattet artikkel med en rekke faktaopplysninger, og jeg har oppsummert et par ting her for deg. Dette velger du å ikke svare på, men tyr til personangrep i stedet.

Her er en forholdsvis kortfattet video som tar for seg flere av løgnene fra tyskerne. Håper du i det minste forholder deg til innholdet denne gangen i stedet for å bare angripe personen bak.

For så langt har du ikke klart å påvise en eneste feil i kritikken av løgnene fra tyskerne.

 

Endret av hekomo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Alle biler er under konstant utvikling, å hevde noe annet er kunnskapsløs trolling.

Han snakker om biler som allerede er levert til kunder. Teslaer får stadig forbedringer, også flere år etter at de ble solgt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Alle biler er under konstant utvikling, å hevde noe annet er kunnskapsløs trolling.

De aller aller fleste biler er uten videreutvikling etter at de er levert til kundene. Noe feilretting skjer nok når bilene er inne til service, men det er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...