TMB Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Er det noen som vet hva Telenor pleier å bruke til privatboliger? Har en Nokia G-010G-Q som jeg ønsker å plassere i det tekniske rommet mitt i stedet for der den står nå, så må kjøpe en lenger fibersnor. På baksiden av den står det "Class 1 Laser Product" så da antar jeg det er SM i og med at MM bruker LED og ikke laser? Lenke til kommentar
bmork Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Det er SM. Det er ingen ISPer som bruker noe annet til aksess. Du kan ellers se det på fargen på konnektor, inkludert kontakten på ONTen: Grønn == APC (som impliserer SM). Se f.eks https://www.thefoa.org/tech/ColCodes.htm Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Som bmork nevner bruker Telenor SM/APC - vil tilføye at det er viktig å velge kabel med riktig type konnektor da bruk av UPC og APC om hverandre vil føre til skader på konnektorer og moduler. Endeflaten på APC er slipt i vinkel mens endeflaten på UPC er rett, og det er utover vanskelig å se forskjell på dem - utenom fargen på konnektorhylsa. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 inside_446486 skrev (9 minutter siden): Endeflaten på APC er slipt i vinkel mens endeflaten på UPC er rett, og det er utover vanskelig å se forskjell på dem - utenom fargen på konnektorhylsa. Korrekt, alltid morsomt å se proffe fiberinstallatører blande de. Kan egentlig ikke kalle de proffe der. Kan også bekrefte at Telenor som jeg fikk installert i fjor er SM og APC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå