Gå til innhold

Valg av kamera, profesjonell bruk

Anbefalte innlegg

Jeg er journalist, lager informasjonsblader - trenger SKARPE bilder med høy oppløsning. Jobber en god del i gufne lysforhold, dunkelt, gult lys osv. Plages med dette, ettersom jeg mest er en mann for bruk av automatikk. Men trenger enkel tilgang til automatikk når behov. Må ofte knipse folk som har dårlig tid, liten tid til innstillinger. Misfornøyd med Nikon Coolpix 5000, plages med å få skarpe nok bilder iunntatt i dagslys ute. Jeg har sett testene på Powershot 3G og 300D, men ingen av disse virker å være det rett for meg. Ser her i foraet at terjed og s-ki anbefaler Olympus C5050. Er dette tingen? Og hva får jeg for maks 12.000 inkludert objektiv med endel vidvinkel? Compact Flash Card på 512 MB har jeg fra før. Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Nå var det riktignok ikke C5050Z jeg anbefalte, men den oppgraderte storebroren,C5060Z.

For 12000 får du 2!! Venter du et par uker eller så, kan du få sony's 828 for under denne prisen, XD sier den kommer i slutten av denne mnd.

Den er et ”troll” av et kamera med hele 8M. Og zomm fra 28mm – 200mm tilsvarende 35mm analog. Mer om denne skapningen kan du eventuelt lese her. http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc...iew/index.shtml

I Feb. kommer Leica med et nytt kamera som muligens vil ligge i samme prisklasse, Leica Digilux 2. 5 M. 28 – 90mm. Kameraet ligner mye på M6, blenderring rundt objektivet, lukkerhjul oppe på høyre side osv. En skjønnhet uten like og det er satt svært store forventninger til billedkvaliteten til dette kameraet.

Nyhetsomtale og bilder av dette kameraet finner du her på Akam, fra den 5.des.

C5060 er også på 5M og har en zoom fra 27mm – 110 tilsvarende 35mm analog. http://www.dcresource.com/reviews/olympus/...iew/index.shtml

Godt valg!

mvh

s-ki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...