phax Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hvordan kan man best mulig få tatt opp lyd fra minidisc'n på pc'n? snakk om kormusikk.. (og nei det er ikke mitt prosjekt! ) må man ha et kickass lydkort for at det skal bli nogen lunde bra kvalitet? og hvilke programmer anbefales? takker for svar. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Man kan vel bruke det samme programmet man bruker til å ta sangene inn til minidisken? Isåfall så har ikke lydkortet noe å si.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Er ikke den nyeste typen minidisc med sånn usb greie.. bruker altså bare vanlig analog kabel for å koble den til pc'n. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg har gjort det før, du tar bare å kobler kabelen fra headsett/line out utgangen, og kobler den i line in inn gangen på pcen... men så må du ha et program som kan ta opp da.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 og lyd kvaliteten ble bra? trenger noen gode program anbefalinger da! Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Du må gjøre som du ville gjort med kasettspiller, radio, ekstrern cdspiller osv. Du må bruke en lydkabel og sette den i line in på datamaskinen.. Da vil lydkortet opfatte lyd når du spiller av musikk på spilleren og du kan ta opp denne lyden med et opptaksprogram.. Søk i google: http://www.google.com/search?q=record+from...=utf-8&oe=utf-8 Her fant jeg et par gode treff.. Lenke til kommentar
wede-man Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 For best kvalitet bør du ha et lydkort med digital inngang (optisk eller coaxial). Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 lydkvaliteten ble ok.. men ikke super... men merker liksom ikke forskjell av å høre på en mp3 sang og sangen jeg spilte inn fra mden.. jeg brukte Nero Wave Editor som fulgte med nero burning rom.. ellers har jeg brukt Acid.. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Du må gjøre som du ville gjort med kasettspiller, radio, ekstrern cdspiller osv. Du må bruke en lydkabel og sette den i line in på datamaskinen.. Da vil lydkortet opfatte lyd når du spiller av musikk på spilleren og du kan ta opp denne lyden med et opptaksprogram.. Søk i google: http://www.google.com/search?q=record+from...=utf-8&oe=utf-8 Her fant jeg et par gode treff.. ikke LP, men MD Endret 6. januar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå