Økonometrigutt1 Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Hei, Står mellom salg av en topping D90 dac til fordel for innkjøp av en Bluesound Node 2i. Koblet til Aktive Kali Audio in8. Topping D90: Pros: XLR, ALS, USB DAC. Cons: ingen "sømløs" streaming i 24/192, må via usb og roon interface med Chromecast Audio og Mini toslink for å få maks 24/96. Evt. Krunglete streamer via NUC/Raspberry pi. Bluesound Node 2i: Pros: MQA Streaming, Tidal Connect, annen APP-INTEGRASJON + SUB out. Cons: RCA, ingen USB DAC. Hovedspørsmålet jeg har "lengst fremme i panna" blir hvor mye XLR mot RCA veier her? (Maks 1m kabel mellom høyttaler og boks) vs MQA Streamer i Bluesounden. Også vurdert å kjøpe en NUC og koble til D90en via usb, for så å få en "streamer-base" uten like "sexy" sømløs funksjonalitet som Bluesounden og f.eks. Tidal Connect. Hva mener menigheten? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 XLR skal nok ikke ha så mye å si i prisklassene her og med så korte kabler. Bedre da å passe på å skille 230V kabling fra signal kabling. Men det kan fortsatt være noe å hente med en DAC i mellom Bluesound og høyttalere i noen tilfeller, selv om Bluesound sin er bra til det meste. Har selv Klipsch sine hodetelefon forsterker etter min Bluesound som har god DAC og god hodetelefonforsterker, og bryter for å bytte mellom utganger. Gir litt varmere lyd også, litt vel mye sammen med annet Klipsch utstyr. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg digger enkelheten og at jeg kan spille fra Bluesounden uten app til og med, bare ved å trykke på den direkte. Og så hente opp appen når jeg vil skifte til andre spillelister osv. Den har også en helt kurant dac, selv om jeg har brukt den minimalt (bruker den interne i Devialeten). Firmware oppdateres også jevnlig. Så funksjonalitet og brukervennlighet er topp med Bluesound. Jeg har en mistanke om at dac i Topping er bedre, rent lydmessig. Så om du lander på Topping hadde jeg kanskje funnet en ren streamer, som kan finnes rimelig. Og brukt de pengene i høyttalere eller annet som gir mer på lydkvaliteten. Lenke til kommentar
Økonometrigutt1 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2021 Takker for svar! Endre opp med salg av D90en til fordel for bluesound node 2i, angrer ikke et sekund. Bruker Tidal Connect 95% av tiden, og det fungerer fjell. Flere andre nyttige små-funksjoner som jeg hadde oversett i farta før jeg kjøpte også. Alt i alt veldig fornøyd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå