Budeie Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 (endret) Jeg er nå litt opprådd i forhold til utleier. Dette er en bedrift som driver en virksomhet, men som har tilleggsinntekt av å leie ut boliger på området. Jeg hadde sagt opp min første leilighet gjennom 2 år og valgte å leie en mindre som står ledig. Men det var noen tilreisende anleggsarbeidere som var interessert i korttidsleie som stod først i køen. Jeg avventet en stund og spurte så daglig leder som er utleieansvarlig, når det nærmet seg utflytting, om leiligheten var disponibel. Hun sa at den var ledig og at de "tiltenkte" ikke hadde behov for husrom. Jeg begynner så å flytte ut mine ting etter avtale, og er glad for avgjørelsen. Men så tar jeg en prat med henne vedr. Praktisk ting med å sjekke ut fra nåværende leilighet, og om vi skal skrive ny kontrakt for neste leilighet. Da får jeg vite at hun venter på svar fra arbeidere igjen, og at det eneste sikre er ut april, for mitt vedkommende. Jeg har også jobb i nærheten og er fastboende! Disse andre skulle leie bare 2 mnd. Hva gjør jeg? Vi skal visst skrive kontrakt imorgen. Vi har heller ikke hatt kontakt den uka som har vært siden jeg fikk positiv beskjed, så hun kan heller ikke ha blitt sur på meg for noe, om det skulle være .... 🙈 Endret 22. mars 2021 av Budeie Skrivefeil Lenke til kommentar
pedr0a Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Du får vel bare møte opp imorgen og se om det er en kontrakt du ønsker å skrive under på. Det vil også være en god anledning til å diskutere og få misforståelser ut av veien. Lenke til kommentar
Budeie Skrevet 22. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2021 2 hours ago, pedr0a said: Du får vel bare møte opp imorgen og se om det er en kontrakt du ønsker å skrive under på. Det vil også være en god anledning til å diskutere og få misforståelser ut av veien. Jeg kan foreslå 3 mnd oppsigelse. Litt mer tyngde i det... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Om det er samme utleier så kan arbeiderene få den du flytter ut av, siden de bare skal leie i 2 måneder så er det en fordel for utleier at de leier en leilighet det ikke er en leier i.. Eventuelt får du bare bo der du bor Kan ta måneder før du blir kastet ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå