Anterialis Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 (endret) Hei. Jeg skulle til å forsiktig pusse og legge ny olje på benkeplaten på kjøkkenet, da jeg plutselig begynte å lure på om den er lakket og ikke oljet. Jeg kan ingen ting om dette, eneste som fikk meg til å tenke er at overflaten er veldig skinnende. Jeg har bodd her i to-tre år og har enda ikke gjort noe vedlikehold på denne platen da den ikke egentlig viser tegn til å trenge behandling. Vann perler/samler seg fremdeles, ingen endring her. Jeg har fått noen få riper og stygge merker og det er derfor jeg ønsker å behandle den samt at jeg jo egentlig vet at benkeplater bør oljers 1-2 ganger i året (les: dårlig samvittighet...). MEN, om platen er lakket, hvordan behandler jeg den da? Må jeg slipe hele platen og lakke på nytt? Kan jeg flekk-lakke? Lakke uten å pusse først? Og kanskje det viktigste spørsmålet, hvordan kan jeg med sikkerhet finne ut om platen er lakket eller oljet? Jeg har ingen info om dette fra forrige eier... Takk for svar 😃 IMG_1201.heic Benkeplata (obs: .heic fil / komprimert i iOS) Endret 22. mars 2021 av Anterialis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå