Amerikakoffert Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Beklager om dette er et dumt spørsmål. Jeg er blitt tilbudt en jobb i et statlig foretak. Stillingen er et vikariat på noen måneder. Jeg begynner i stillingen like etter at jeg har levert en masteroppgave, maksimum tre uker etter dette vil jeg forsvare oppgaven og først da vil jeg formelt oppnå graden. I tilbudet er jeg plassert i lønnsrammen basert på tidligere erfaring og at jeg har en bachelorgrad. Likevel kommer jeg jo til å ha en mastergrad mesteparten av tiden jeg arbeider i dette vikariatet. Burde jeg egentlig bli plassert på et høyere lønnstrinn basert på dette? Takker for svar. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Det korrekte er at du ikkje har mastergrad før du har bestått graden, så fram til då har du bachelor som høgste fullførte grad. Skal du følge systemet så er det korrekt at du starter med ei lønn basert på bachelorgrad, og om tre veker så sendere du inn dokumentasjon på at du no har mastergrad og får justert innplasseringa i lønnssystemet. Litt av grunnen til at det er slik er at dersom du får lønn for mastergraden, men ender opp med å stryke så kan du ende opp med å måtte gå ned i lønn, i verste fall betale tilbake mellomlegget for det du har fått "for mykje" i tre veker. Du bør likevel avklare korleis arbeidsgiver vil ordne dette med lønnstrinn. Det kan godt være rom for å få ei avtale der du går rett i på mastergrad lønn med ein gong for å sleppe å måtte justere fleire gongar. Du bør også avklare om du får justert lønnsinnplasseringa når du sender inn vitnemålet eller du blir sittande fast i det lønnstrinnet du starter med. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå