Gå til innhold

Hyper-Threading

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Er "CPU 0" ekte, "CPU 1" logisk? hvordan virker de?

Når jeg spiller Flight simulator 2004, alle programmer i "CPU 0", men fs9.exe i CPU1, gir det ytelseøkning?

Hvordan skal jeg få "system" bruker til å ha alle på CPU 0? bare min "brukernavn" kan velges, hvorfor?

Endret av Qwseyvnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre ikke mulig å bestemme hvilke ressurser som skal gå på hvilken cpu. Men etter som dette er Hyper-Threading, så er det bare èn cpu og ikke to, og betyr bare at flere transistorer brukes, slik at de som ikke brukes til en operasjon kan virke som en egen cpu og dermed gjøre andre ting.

Når du spiller flight simulator, så vil mesteparten avcpu`en jobbe med det, mens de transistorene som ikke brukes gjør andre ting.

Lenke til kommentar

Det er faktisk mulig å sette visse oppgaver til visse tråder i XP, men som sagt her er det bare 1 CPU, HT gjør av mer av CPU'en til enhver tid jobber (som igjen gir deg bedre ytelse) men der er i praksis ikke noe å tjene (ytelse) på å skulle selv bestemme hva som skal kjøre på hvilken tråd.

Lenke til kommentar

Det jeg merker er:

Mindre fps ned på tunge programmer i bakgrunnen

Ingen sånne stopp hvert 5. sek (eksempel)

Litt raskere pakke ut i WinRAR program

Klare alle programmer litt raskere

"Bruker" mindre minne i flight simulator 2004.

Hvis ikke HT betyr mye hakking på enkelte tider, av og til bra (fps-dropp)

Lenke til kommentar
Det jeg merker er:

Mindre fps ned på tunge programmer i bakgrunnen

Ingen sånne stopp hvert 5. sek (eksempel)

Litt raskere pakke ut i WinRAR program

Klare alle programmer litt raskere

"Bruker" mindre minne i flight simulator 2004.

Hvis ikke HT betyr mye hakking på enkelte tider, av og til bra (fps-dropp)

Er sånn ca det HT gir oss, mindre "lugging" når der skjer fler ting av gangen (som det jo i praksis alltid gjør).

Lenke til kommentar

Spørs jo OS da, antar du snakker om XP isåfall pleier dette å gjøre susen:

Control Panel > System > Hardware > Device Manager > Computer > Høyreklikk [det som står der nå] og velg update driver > velg "Install .... (advanced)" > velg "don't search, I..." og i listen som kommer opp velger du ACPI Multiprocessor PC. Muligens må du klikke i ruten for å se ikke kompatible alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...