Gå til innhold

Soltek Qbic EQ3401: Bruk av intern VGA + AGP kort

Ronin

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen vet om det er mulig å bruke det innebygde skjermkortet samtidig som jeg bruker et Radeon 9700Pro kort? Har 3 skjermer som jeg så gjerne skulle brukt samtidig og jeg vil nødig kjøpe et PCI skjermkort om det ikke er nødvendig. Har sett i BIOS men jeg fant ikke noe som såg ut til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ikke noe svar til deg, men et spørsmål angående Intel P4 Prescott støtte.

Sendte en mail til Soltek i Nederland og fikk til svar at E3401 støtter Prescott gitt følgende forusetning:

Dear Sir,

Thank you for contact Soul Technology Europe B.V.

The EQ3401-series will support the new Prescot cpu's from Intel.

But, the serial number must be later then 030Kxxxxxxxxxx and the BIOS updated to the latest release, then the mainboard will support Intel Prescott.

Kan du bekrefte at dette stemmer for din Soltek Qbic E3401?

Telcontar

Lenke til kommentar
Har desverre ikke noe svar til deg, men et spørsmål angående Intel P4 Prescott støtte.

Sendte en mail til Soltek i Nederland og fikk til svar at E3401 støtter Prescott gitt følgende forusetning:

Dear Sir,

Thank you for contact Soul Technology Europe B.V.

The EQ3401-series will support the new Prescot cpu's from Intel.

But, the serial number must be later then 030Kxxxxxxxxxx and the BIOS updated to the latest release, then the mainboard will support Intel Prescott.

Kan du bekrefte at dette stemmer for din Soltek Qbic E3401?

Telcontar

Prescott er det Extreme Edition? Har desverre ikke en sånn en liggende, men du kan kanskje låne meg en så skal jeg sjekke :)

Lenke til kommentar

Det er snakk om serienummer på hovedkortet, jeg vil tippe at denne står i BIOS et sted (hvis den står på HK kan den være vanseklig å finne).

Prescott er ikke Extreme versjonen, Prescott er en videreutviklet P4 med 1MB cache og en del nye instrukser (SSE3).

Siden prosessoren krever litt mer strøm så er det ikke sikkert alle 865/875 baserte HK støtter den.

Telcontar

Lenke til kommentar

Kan ikke si 100% sikkert med ditt hovedkort, men på de fleste hovedkort blir det integrerte AGP-kortet automatisk disablet når du setter i ett annet kort, så du må nok sannsynligvis ta PCI løsningen, evt. kjøpe ett AGP-kort som støtter mer enn 2 monitorer, men disse er som oftest dårlige til spilling.

Både Matrox og 3Dlabs har vel relativt rimelige kort med 3-4 monitor utganger, men det rimeligste blir vel å kjøpe ett GeForce MX PCI eller Radeon 9200 PCI... eller enda bedre, grave i skuffene til kompiser, det er sikkert en eller annen som har ett gammelt PCI kort liggende.

Edit:

AGP-bussen kan ikke ha to kort (gjelder også det integrerte AGP-kortet), så du må nok satse på PCI-kort løsningen.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar
Skal få sjekket serienummeret neste gang jeg rebooter jeg

Fikk min Soltek Qbic E3401A idag. Serienummeret står bakpå boksen. Serienummeret på min begynner på samme tall som folka fra Soltek sa, dermed er min kompatibel med Prescott :) (må jo selvfølgelig oppdatere til nyeste BIOS også da).

Telcontar

Lenke til kommentar

Mye rykter og snakk om Prescott ytelse, men etter hva jeg lest litt rundt omkring på forumet så er det ikke noe hoppe i taket for. Min anbefaling er å vente på tester av cpu'en.

Jeg kommer ihvertfall til å vente på testene.

PS! Jeg fikk med ryggsekk til min Qbic :D, den har akkurat plass til selve boksen. En artig overraskelse.

Skal sette den sammen til helga.

Telcontar

Lenke til kommentar
Kan ikke si 100% sikkert med ditt hovedkort, men på de fleste hovedkort blir det integrerte AGP-kortet automatisk disablet når du setter i ett annet kort, så du må nok sannsynligvis ta PCI løsningen, evt. kjøpe ett AGP-kort som støtter mer enn 2 monitorer, men disse er som oftest dårlige til spilling.

Både Matrox og 3Dlabs har vel relativt rimelige kort med 3-4 monitor utganger, men det rimeligste blir vel å kjøpe ett GeForce MX PCI eller Radeon 9200 PCI... eller enda bedre, grave i skuffene til kompiser, det er sikkert en eller annen som har ett gammelt PCI kort liggende.

Edit:

AGP-bussen kan ikke ha to kort (gjelder også det integrerte AGP-kortet), så du må nok satse på PCI-kort løsningen.

Takker for svar, selv om det ikke var det svaret jeg var ute etter ;) Skjermkortet mitt takler 2 skjermer, men jeg skulle gjerne fått liv i den tredje også, blir nok ett PCI kort da

Lenke til kommentar
Mye rykter og snakk om Prescott ytelse, men etter hva jeg lest litt rundt omkring på forumet så er det ikke noe hoppe i taket for. Min anbefaling er å vente på tester av cpu'en.

Jeg kommer ihvertfall til å vente på testene.

PS! Jeg fikk med ryggsekk til min Qbic :D, den har akkurat plass til selve boksen. En artig overraskelse.

Skal sette den sammen til helga.

Telcontar

Ikke dum den bag'en der nei, har en lignende sak til Shuttle boksen min. Syns dog den ser litt ut som ei sminkeveske men ;) Sinnsyk kjekk å ha til LAN og når man ellers skal flytte boksen.

Håper du blir fornøyd med den, jeg digger den iallfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...