morningstar665 Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Har jobbet hos en arbeidsgiver som har gitt kjempekorte arbeidskontrakter om gangen. Først var det fra Feb 2020 til Aug 2020, deretter Aug 2020 til Feb 2021. Og nå Mars 2021 til Mai 2021. Det er ganske psykisk påkjennende å ha gått med så korte kontrakter, pluss at jeg må pendle ganske langt for denne jobben. Alt taler for at det er bedre (hvertfall psykisk) om jeg satser på noe mer lokalt der jeg bor. Spørsmålet er hva er oppsigelsestiden? Nåværende kontrakt: Varighet: fra Mars 2021 til Mai 2021 Prøvetid: 6 måneder (ja kontrakten er kortere enn prøvetiden slik de skrev), ved prøvetiden er oppsigelsestiden 14 dager. (Også lengre ned) under "Oppsigelse": Etter utløpet av prøvetiden, og før opphør i Mai 2021, gjelder oppsigelsesfrist iht arb.miljøloven paragraf 15-3 (som er 1 måned). Slik jeg forstår det er jeg juridisk sett i en prøvetid? Dvs. 14 dager er min oppsigelsestid, da tidligere kontrakter ikke gjelder lengre uansett? Takk for råd og tips! Endret 20. mars 2021 av morningstar665 . Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Du kan kreve mer lønn når de skriver nye kontrakter Spørsmålet er om dine kunnskaper er verdt noe, eller om de kan ansette nesten hvem som helst. I Norge er det bedre å få sparken enn oppigelse, om du ikke har annen jobb å gå til Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 21. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2021 17 hours ago, Dubious said: Du kan kreve mer lønn når de skriver nye kontrakter Spørsmålet er om dine kunnskaper er verdt noe, eller om de kan ansette nesten hvem som helst. I Norge er det bedre å få sparken enn oppigelse, om du ikke har annen jobb å gå til Jeg skjønner. Men hva er din tolkning ut i fra kontrakten angående oppsigelsestiden? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Kva vil du skal være oppseiingstida? Ettersom det er eksplisitt avtalt prøvetid så vil nok det være gjeldande, men eg ser argumentasjon for å hevde at prøvetida ikkje er gjeldande. Fyrst og fremst ved å argumentere at prøvetida er usakeleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå