CreeVal Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Har planer om å overklokke prosessoren min,rett og slett fordi jeg syns den begynner å henge litt etter. Jeg har sett litt rundt på siden men jeg finner ikke noe som kan hjelpe meg. Er det et klokt hode der ute som kan enten gi meg link til en guide eller fortelle meg hvor jeg skal inn i stille på ting? Er litt n00b i akkurat dette,men den som intet våger intet vinner. Takker på forhånd for alle svar. Jeg har følgende hardware: P4 1.9 GHz 400 MSI 645 Ultra Tilstrekkelig kjøling vil jeg tro også. CPU temp ligger konstant på 30 til 31 Grader C,før lå den på kanskje rundt 50 C. Men etter jeg satt i 2 kabinett vifter endret den seg drastisk,så jeg har ikke noe problem med å få den opp i 40-43 C. Jeg har dessuten planer om å kjøpe ny Prosessor kjøler. Som du kan se her... Takker som sagt på forhånd for alle svar,nyttige og unyttige... Endret 6. januar 2004 av CreeVal Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 En fordel å fått vite hvordan ram du har, men men. Les overklokkings guidene på her på overklokking.no Del 1 Etter du har lest litt på dette kan du gå inn i bios, låse pci/agp til 33/66Mhz. Så er det å klokke ivei på FSB, siden du har P4 kan du ikke klokke Multiplikator siden denne er låst. Så klokker du opp 5Mhz om gangen og booter inn i windows og kjører en test, Super PI eller 3DMark, noe intensivt. Hvis den går bra klokker du litt mere, slik gjør du til maskinen bli ustabil, restarter av seg selv, klarer ikke å laste windows skikkelig eller at den rett og slett ikke starter. Hvis det er det siste må du resette CMOS(dette finner du i HK manualen). Så klokker du litt ned igjen fra der det ble ustabilt. Får håpe dette hjelper Lenke til kommentar
CreeVal Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) [quote name='White_Tiger' date='06/01/2004 : 09:46'] Får håpe dette hjelper [/quote] Jo takk...dette hjalp... Skal teste det ut litt senere,da jeg desverre har to hunder som krever litt mer oppmerksomhet enn ønskelig... Å jo,jeg har da 768 MB med PC2100 RAM... Men merket derimot står desverre ikke spesifisert på kviteringen,noe som da er litt kjipt...for jeg husket det jo en gang i tiden... Endret 6. januar 2004 av CreeVal Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 northwood eller wilemette? noe sier meg at det er en 1,9ghz wilemette(som er dårligere å klokke) og pc2100 ram trekker ikke akkurat opp.. så du vil nok ikke komme no langt,men vil nok muligens greie et par 100mhz Lenke til kommentar
CreeVal Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Vel,jeg måtte se meg slått av den stygge underklokkbare prosessoren min. Men jeg leste her på overklokking.no for en stund siden at Celeron var gode å clocke... Hvis jeg kjøper meg en 2.8GHz celeron så kan jeg vel ha noe å jobbe med? Hva tror dere om det? Riktignok har denne prosessoren mer cache minne,men til gjengjeld som jeg har lært er den ikke akkurat overklokkings matriale... Hva tror dere,ville det blitt bedre og ikke minst ville jeg merket forskjell på hastigheten? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 celeron klokker bra til høye hastigheter,men ytelsen blir ikke så mye bedre.. en 2,8ghz celeron gir dårligere ytelse enn en northwood på lavere klokkefrekvens(mhz) så du tjener mer ved å velge en northwood enn celeron.. de er litt dyrere,men gir en del mer ytelse=) Lenke til kommentar
CreeVal Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 celeron klokker bra til høye hastigheter,men ytelsen blir ikke så mye bedre.. en 2,8ghz celeron gir dårligere ytelse enn en northwood på lavere klokkefrekvens(mhz) så du tjener mer ved å velge en northwood enn celeron.. de er litt dyrere,men gir en del mer ytelse=) Ok...Har planer om å kjøpe noe nytt snart skjønner du... Så jeg får se om jeg ikke kan få skaffa en Northwood prosessor,kanskje via ei brukt pc sjappe i byen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå