guttorm Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Heisann,jeg synes jeg får litt lav sum i 3dmark 2001,får snart vannkjøling,skal klokke litt mer da. Oppsette er sånn: Sapphire 9700 pro,core @350Mhz og minne @340 Mhz(680) 2500+ @ ca 2400Mhz (218*11*2,15V) Twinmos pc3200 512*2 Poengsumen er ca 17000,er ikke dette litt lavt?cpu er nesten makset på ytelse(har ikke så god stepping),men skjermkortet har jeg litt til å gå på. ser feks:9800 XT - Core/mem 412/730 9800 Pro - Core/mem 378/702 Klokken på disse korta er ikke svimlende mye høyere,men poengsumen folk får er veldig høy. Såvidt jeg har fått med meg ,så har cpu ganske mye å si på denne testen,når jeg da har en fsb på 218,så trodde jeg at poegsummen skulle bli bedre. Testene er selfølgelig kjørt på default,dvs uten AA osv. mulig jeg tar feil,og summen er det den skal være,noen som har en kommentar? Noen som har samme vpu og cpu som er overklokket?hva får dere? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Litt lavt ja, du burde ihvertfall slå meg med 9500pro lett, selv med mye lavere klokkefrekvenser. Har du en compare? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Litt lavt ja, du burde ihvertfall slå meg med 9500pro lett, selv med mye lavere klokkefrekvenser.Har du en compare? Jaja,det var det kortet ,etter jeg monterte vannkjølinga kommer det masse tall og streker.Er det stor fare for å skade vpu akkuratt i det man løsner den shimmen?min satt veldig godt fast.Tror det er det som har gjort det.Nå skal jeg sette rekord mef GF2 mx 400 heller Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Litt lavt ja, du burde ihvertfall slå meg med 9500pro lett, selv med mye lavere klokkefrekvenser.Har du en compare? Jaja,det var det kortet ,etter jeg monterte vannkjølinga kommer det masse tall og streker.Er det stor fare for å skade vpu akkuratt i det man løsner den shimmen?min satt veldig godt fast.Tror det er det som har gjort det.Nå skal jeg sette rekord mef GF2 mx 400 heller send det ødelagte kortet til meg Tar det helt uten omkostninger. hehe Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Litt lavt ja, du burde ihvertfall slå meg med 9500pro lett, selv med mye lavere klokkefrekvenser.Har du en compare? Jaja,det var det kortet ,etter jeg monterte vannkjølinga kommer det masse tall og streker.Er det stor fare for å skade vpu akkuratt i det man løsner den shimmen?min satt veldig godt fast.Tror det er det som har gjort det.Nå skal jeg sette rekord mef GF2 mx 400 heller send det ødelagte kortet til meg Tar det helt uten omkostninger. hehe Jeg har lurt litt på om det går an å feilsøke på selve kortet,er det noen spesielle ledd på kortet som er svakere en andre?kansje det er en lodding eller noe som har revnet.Har du noen tips? Endret 9. januar 2004 av guttorm Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kanskje en eller fler av de bitte små SMD-motstadene har løsnet? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Kanskje en eller fler av de bitte små SMD-motstadene har løsnet? har du et bilde av disse?sånn close up? Du ser,det virker også.men det er litt streker og sånn.Men når jeg prøver og kjøre en 3d applikasjon,da tilter det litt mer kan du si. Eg ser at på de små motstandene(eller hva det er) som sitter rund coren oppå selve brikka.Så mangler det brunne mellom metallet på 4 stk av dem.Det er dei 4 som sitter inn mot agp porten,hmm kan det være problemet? Hmm,når jeg var under der med det tynne knivbladet kansje?noen måte å fikse dette på? Endret 9. januar 2004 av guttorm Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 THG har beskyttelse mot bildetyveri. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Her er et bilde av chippen ,det er dei små brune der som det bare står nåken metallrester igjenn. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) THG har beskyttelse mot bildetyveri. tulle du med meg?,kan eg ikke vise et bilde fra deres side? Dei fem øverste,var det disse du meinte e.n.d.r.e? Endret 9. januar 2004 av guttorm Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 THG har beskyttelse mot bildetyveri. Mener du at du ikke kan se bildet? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Tråden har sklidd litt ut,men en ting er sikkert,poengsummen min blir ikke høyere etter dette:) Du er jo inne på dette med skjermkort E.n.d.r.e.,vist eg skal kjøpa eit 9800 se og flasha,har du da eit spesielt merke og anbefale.Er der noen med høyere suksessrate en andre?? 9700 hadde vell 256 bits minne,men 9800 har vell bare 128 bits Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 begge har 256bit's minne, hvis du skal kjøpe deg et 9800se så ville jeg kjøpt et med 256bit ellers er det ikke mulig å softmodde... evt. betale litt til å kjøpe et 9800pro Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det er mulig å modde et 128-bits kort, men du får bare et 9500PRO med R350 om det virker. Bare pass på at du får et 256-bits kort om du skal kjøpe 9800SE. Hercules 9800SE AIW feks. har 256-bit, ihvertfall de jeg har sett. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Det er mulig å modde et 128-bits kort, men du får bare et 9500PRO med R350 om det virker. Bare pass på at du får et 256-bits kort om du skal kjøpe 9800SE. Hercules 9800SE AIW feks. har 256-bit, ihvertfall de jeg har sett. ok,men dei koste jo en del mer,så vist det ikke blir suksess,så taper jeg ikke så mye om jeg kjøper et annet se. Hva er garantert klokk med soft mod på et hercules.sånn ca? jeg kan jo kjøpe et xt,og drite i hele klokkinga,MEN er det morsomt?NEI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå