Gå til innhold

Et utrolig merkelig problem

Anbefalte innlegg

Dette problemet er relatert til et lite shareware-program som heter "Subviewer 3.061". Programmet brukes for å vise undertekster på divx-filmer, kjekt å ha.

Harddisken er partisjonert i 2, C: og D:, E er DVD-ROM. Når jeg skal åpne ei *.avi-fil, så klikker programmet hvis jeg skal se i D: for slike filer, mens det går helt fint i både C: og E:

Har faktisk avinstallert og installert programmet et par ganger, men den samme feilen oppstår, meget merkelig.

Bruker Windows 2000 Professional, og systemet er dønn stabilt, og har ingen andre programmer som klusser det til.

Er det noen smarte sjeler som kan si hva som er galt, og hva som kan gjøres for å fikse feilen?

Takknemlig for svar.

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-03-07 17:46 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-07 17:59, GeeZuZz skrev:

d: er vel ikke tilfeldigvis NTFS?

Nå har det seg slik at jeg har hatt dette programmet i ca. 2 måneder uten at dette har oppstått før akkurat i dag. Dermed er det vel kanskje usannsynlig at det er NTFS som er skyld i dette?

Lenke til kommentar

Kan det være noe som har klikket en gang, men som fremdeles ligger i registeret og forårsaker denne feilen igjen og igjen?

Hvordan fjerner jeg ting fra registeret (regedit) med hensyn til dette programmet (Subviewer), noe som kan gi en enkel oppskrift?

tommelomsk

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 18:01, tommelomsk skrev:

Quote:

On 2002-03-07 17:59, GeeZuZz skrev:

d: er vel ikke tilfeldigvis NTFS?

Nå har det seg slik at jeg har hatt dette programmet i ca. 2 måneder uten at dette har oppstått før akkurat i dag. Dermed er det vel kanskje usannsynlig at det er NTFS som er skyld i dette?

Det er veldig usansynlig da ja.

du kan jo søke i registeret etter navn på program/produsent og slette.

Men se om det har kommet en ny versjon av programmet. da funker det sikkert. (eller du kan teste med en eldre versjon)

Lenke til kommentar

>du kan jo søke i registeret etter navn på program/produsent og slette.

Er ikke helt komfortabel med dette, hva gjør jeg bortsett fra "Run regedit"? Har på følelsen at det er her problemet ligger.

Dette er forøvrig siste versjon av programmet.

tommelomsk

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-03-07 18:24 ]

Lenke til kommentar

trykk Win+R -> skriv regedit -> trykk F3 -> skriv navn og søk.

registeret er egentlig ikke til å leke med, derfor fratar jeg meg ansvar for dine handlinger og medfølgene skader som kan oppstå. (Eksplosjoner, ødelagt windows osv.)

men det skjer ikke.

Lenke til kommentar

Det er mye galt som kan skje i vår pc-verden, det er helt sikkert. Vel, jeg skal gi et sammendrag av hva som har skjedd siden sist.

Etter at jeg hadde avinstallert og installert noen ganger uten at dette hjalp, så var det klart det var et mer fundamentalt problem. Søkte så gjennom registeret manuelt og slettet alt som hadde med dette programmet å gjøre og de seneste programmene som jeg hadde avinstallert. Risikabelt, men her måtte det sterk lut til. Installerte så "Subviewer" nok en gang. Overraskelsen var stor da det viste seg at heller ikke dette hjalp noe.

En siste krampetrekning til fra min side måtte til. Jeg forandret navnet på filene som lå på D: slik at navnet ble kortere. UTROLIG NOK SÅ VIRKET DET.

Filene het opprinnelig:

The.Lord.Of.The.Rings.The.Fellowship.Of.The.Ring.DVD.Screener.CD1.DivX-DVL.avi og

The.Lord.Of.The.Rings.The.Fellowship.Of.The.Ring.DVD.Screener.CD2.DivX-DVL.avi

Det pussige er at jeg har åpnet disse filene med dette programmet før uten at det har klikket, og det er derfor overraskelsen ble så stor.

Nå håper jeg bare at pc'n min ikke tar natta pga. all slettingen som jeg drev med i registeret.

Slik kan det altså gå, en liten detalj kan redde alt. Takker for innspill fra dere og håper at dere får ei nydelig helg.

tommelomsk

Lenke til kommentar

Det kan også være feil i partisjones-tabellen til D: disken din. Slike feil kan lett oppstå dersom du feks. har en fil åpen fra disken når PC'en krasjer, eller om du slår den av med powerknappen eller bruker reset knappen uten å bruke shutdown funksjonen.

I Win9x/ME kjører du scandisk, i WinNT/2000/XP kjører du chkdsk (høyreklikk på disken, Properties, Tools, Check now) for å fixe sånne feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...