Mathias Klingenberg Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Bilprodusentenes planer for 2030: Noen blir helelektriske, andre tviholder på forbrenningsmotoren Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Lurer på hvem av de trege som går konkurs først... 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 VAG er bankwupt hvert øyeblikk nå vel? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 kremt skrev (5 minutter siden): VAG er bankwupt hvert øyeblikk nå vel? De satser jo superhardt på elektrisk? 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Flott! Håper så mange som mulig her kjøper rene bensin og dieselbiler før 2025 slik at jeg kan kjøpe meg en brukt en i 2040! :-D 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 19. mars 2021 Populært innlegg Del Skrevet 19. mars 2021 FrihetensRegn skrev (19 minutter siden): Flott! Håper så mange som mulig her kjøper rene bensin og dieselbiler før 2025 slik at jeg kan kjøpe meg en brukt en i 2040! 😄 Det kommer til å være like kult som 50-åringer som røyker rullings. 12 Lenke til kommentar
hoj Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 "Toyota: Tilby ti batterielektriske modeller tidlig på 2020-tallet" Selskapet iler langsomt. Merkelig at en nasjon som ikke produserer olje, går inn for lite energieffektive løsninger som hydrogen og fortsatt satsning på eksosbiler. 5 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Xaphoon skrev (3 timer siden): Lurer på hvem av de trege som går konkurs først... Hvorfor skulle de konkurs om de ikke satser på elbiler? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 17 minutes ago, freddy85 said: Hvorfor skulle de konkurs om de ikke satser på elbiler? Vel fosil biler blir nok forbudt i flere land rundt i europa etterhvert men ja finnes marked som usa,asia og afrika. Er som hvis man nevner daihatsu som trakk seg ut av Europa flere år siden så tror folk at merket har gått konk. Appropos konkurs ,ssangyong er på randen av konkurs så merker kan gå konk men mazda og toyota er nok for store å gå konk men har alltids subaru som kan bli kjøpt opp av toyota. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Gavekort skrev (1 time siden): Det kommer til å være like kult som 50-åringer som røyker rullings. Det setter jeg pris på, for det som er lite kult blant kidsa er ofte gode og stødige biler! En Skoda Superb Scout med rein dieselmotor blir muligens min neste kjerre 😁 2 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Xaphoon skrev (13 timer siden): Lurer på hvem av de trege som går konkurs først... Ja, det vil nok komme ett "Kodak øyeblikk" en gang i fremtiden. -Akkurat som med Nokia og Kodak kan ett stort selskap som ikke omstiller seg havne på rygg. 2 Lenke til kommentar
Tallak Tveide Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Det er morro at noen firma har store ambisjoner, men generelt er det ikke noen stor sammenheng mellom hva som kommuniseres som ambisjoner og planer og hva som faktisk leveres. Jeg vil heller si at ambisjonene bare legger tak på hva de enkelte kan klare. Og så hadde det jo vært greit å nevne Tesla i denne sammenhengen... 1 Lenke til kommentar
Per Østensen Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 12 hours ago, FrihetensRegn said: Flott! Håper så mange som mulig her kjøper rene bensin og dieselbiler før 2025 slik at jeg kan kjøpe meg en brukt en i 2040! 😄 Innen 2040 er bilene blitt selvkjørende. Kanskje er det forbudt med menneskekjørte biler fordi de selvkjørende er så mye sikrere. Det har også blitt mange færre bileiere fordi selvkjørende taxi er så billig. Taxi-eierne er de viktigste kundene til bilfabrikkene, og det spørs hva de vil ha. 1 Lenke til kommentar
Mutant_100 Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 I 2030 kommer vi til å se på fossilbilsjåfører som vi i dag ser på gravide røykere. 5 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 hoj skrev (12 timer siden): "Toyota: Tilby ti batterielektriske modeller tidlig på 2020-tallet" Selskapet iler langsomt. Merkelig at en nasjon som ikke produserer olje, går inn for lite energieffektive løsninger som hydrogen og fortsatt satsning på eksosbiler. Japan har vel endel kjernekraftverk de kan fyre opp når motstanden stilner litt Toyota har alltid ilet langsomt. Tror det er strategi. Det har nok lønnet seg. Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Hva bilprodusentene måtte mene i EU er revnende irrelevant. EU Kommisjonen har nå på høring å fremskynde Euro7 til 2025. Hvis EU Parlamentet vedtar det er fossilbilen død i Europa. Det går fort nå. Både Toyota og Subaru måtte slutte med diesel i EU i 2018 under den midlertidige Euro6temp. Enda flere slutter med diesel i år på grunn av Euro6d fra nyttår. https://motor.no/bensin-co2-diesel/dette-er-i-realiteten-et-forbud-mot-bensin--og-dieselbiler-fra-2025/185644 4 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Viggo Stenbekk skrev (15 minutter siden): Hva bilprodusentene måtte mene i EU er revnende irrelevant. EU Kommisjonen har nå på høring å fremskynde Euro7 til 2025. Hvis EU Parlamentet vedtar det er fossilbilen død i Europa. Det går fort nå. Både Toyota og Subaru måtte slutte med diesel i EU i 2018 under den midlertidige Euro6temp. Enda flere slutter med diesel i år på grunn av Euro6d fra nyttår. https://motor.no/bensin-co2-diesel/dette-er-i-realiteten-et-forbud-mot-bensin--og-dieselbiler-fra-2025/185644 Jeg tror du tar feil. Det man snakker om er å sette en lønnsom industri og millioner av arbeidsplasser på spill, samt bruke gigantiske beløp på en umoden teknologi for en høyst marginal effekt på miljøet. Alt dette mens faren er overhengende for at vi går inn i en global resesjon. Regner med og håper på at nok mennesker ikke finner det "revnende irrelevant". Endret 20. mars 2021 av uname -i 1 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Volvo går for hel-elektrisk? Damn.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 13 hours ago, hoj said: "Toyota: Tilby ti batterielektriske modeller tidlig på 2020-tallet" Selskapet iler langsomt. Merkelig at en nasjon som ikke produserer olje, går inn for lite energieffektive løsninger som hydrogen og fortsatt satsning på eksosbiler. Småpirk: Japan produserer olje https://www.worldometers.info/oil/japan-oil/#:~:text=Oil Production in Japan&text=Japan produces 123%2C525.03 barrels per,reserves (as of 2016). Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 kremt skrev (15 timer siden): VAG er bankwupt hvert øyeblikk nå vel? Jeg tenker at VW er en av de som faktisk ligger best an (til å overleve, så får man se hvor bra de gjør det). De ser ut til å i det minste snakke om å satse. Da er det heller Toyota jeg tenker vi ser vil gå under. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå